schools' mean LSAT

(Applications Advice, Letters of Recommendation . . . )
Post Reply
Darth Topher

New
Posts: 97
Joined: Tue Feb 12, 2008 1:57 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by Darth Topher » Tue Aug 05, 2008 1:08 pm

Cool thread

CyLaw

Gold
Posts: 1551
Joined: Thu Jul 17, 2008 1:59 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by CyLaw » Tue Aug 05, 2008 1:10 pm

U South Florida : 148
UMUC: 145
Iowa State U: 154

User avatar
yalie10

New
Posts: 13
Joined: Wed Jul 30, 2008 10:09 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by yalie10 » Tue Aug 05, 2008 2:59 pm

Brandeis should be changed to a 159 (first post shows 158). My LSDAS report shows that as the mean for 2007.

User avatar
friaralum08

New
Posts: 4
Joined: Fri Jun 27, 2008 9:55 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by friaralum08 » Tue Aug 05, 2008 4:51 pm

.
Last edited by friaralum08 on Mon Feb 22, 2010 5:47 pm, edited 1 time in total.

polaris769

New
Posts: 34
Joined: Wed Feb 27, 2008 7:24 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by polaris769 » Tue Aug 05, 2008 10:39 pm

Cornell checks in at 161.

Want to continue reading?

Register now to search topics and post comments!

Absolutely FREE!


User avatar
Dead Ringer

Bronze
Posts: 147
Joined: Mon May 12, 2008 2:07 pm

Re:

Post by Dead Ringer » Wed Aug 06, 2008 2:34 am

tiefenbr wrote:I can't believe Yale and Harvard are only 165 and 166!


I think that is unbelievably impressive. Their mean is the 90th percentile of all LSAT takers. It shows that they really are selecting very bright people and/or motivated people. My UG's mean is 153, pathetic, but hardly surprising from what I saw of the work ethic there.

User avatar
yalie10

New
Posts: 13
Joined: Wed Jul 30, 2008 10:09 pm

Re: Re:

Post by yalie10 » Wed Aug 06, 2008 2:51 am

Dead Ringer wrote:
tiefenbr wrote:I can't believe Yale and Harvard are only 165 and 166!


I think that is unbelievably impressive. Their mean is the 90th percentile of all LSAT takers. It shows that they really are selecting very bright people and/or motivated people. My UG's mean is 153, pathetic, but hardly surprising from what I saw of the work ethic there.


Actually, a 165 is 93.5% and a 166 is 95%.

Jas

New
Posts: 57
Joined: Mon Jul 21, 2008 7:47 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by Jas » Wed Aug 06, 2008 12:50 pm

My LSDAS has UF at 155.

User avatar
zonkadonk

New
Posts: 56
Joined: Tue Mar 18, 2008 11:26 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by zonkadonk » Wed Aug 06, 2008 12:53 pm

this is kind of making me feel better about my choke job on test day

Want to continue reading?

Register for access!

Did I mention it was FREE ?


User avatar
Sanchez

New
Posts: 8
Joined: Tue Jun 17, 2008 1:36 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by Sanchez » Wed Aug 06, 2008 1:14 pm

Choke like Bob Knight...
Last edited by Sanchez on Wed Aug 06, 2008 3:27 pm, edited 1 time in total.

User avatar
underdawg

Silver
Posts: 1115
Joined: Wed Oct 24, 2007 1:15 am

Re: schools' mean LSAT

Post by underdawg » Wed Aug 06, 2008 1:15 pm

o rly?
Last edited by underdawg on Mon Jan 29, 2018 9:31 pm, edited 1 time in total.

User avatar
zonkadonk

New
Posts: 56
Joined: Tue Mar 18, 2008 11:26 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by zonkadonk » Wed Aug 06, 2008 2:44 pm

I was excited to have the mean LSAT at Yale, until I realized that these scores are brought down by UG URM's in the same way that law schools 25%'s are artificially low. dang.

User avatar
vasiok

Bronze
Posts: 128
Joined: Sun Jun 29, 2008 5:07 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by vasiok » Wed Aug 06, 2008 3:57 pm

CyLaw wrote:U South Florida : 148


Holy shit that's low :lol: :lol:

Register now!

Resources to assist law school applicants, students & graduates.

It's still FREE!


User avatar
RVP11

Gold
Posts: 2768
Joined: Tue Nov 06, 2007 6:32 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by RVP11 » Wed Aug 06, 2008 4:03 pm

vasiok wrote:
CyLaw wrote:U South Florida : 148


Holy shit that's low :lol: :lol:


People who have not yet taken a real LSAT should not be allowed to make a judgment on what is "low".

User avatar
vasiok

Bronze
Posts: 128
Joined: Sun Jun 29, 2008 5:07 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by vasiok » Wed Aug 06, 2008 4:05 pm

jsporter wrote:People who have not yet taken a real LSAT should not be allowed to make a judgment on what is "low".


Well, considering that my cold diagnostic was 10 pt's higher I think that is low.

Besides I used to work at USF ;)

Was just surprised it was that low.

User avatar
JustDude

Bronze
Posts: 344
Joined: Wed Jan 02, 2008 10:07 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by JustDude » Wed Aug 06, 2008 4:19 pm

jsporter wrote:
vasiok wrote:
CyLaw wrote:U South Florida : 148


Holy shit that's low :lol: :lol:


People who have not yet taken a real LSAT should not be allowed to make a judgment on what is "low".


Have to agree on that one

User avatar
jay115

Bronze
Posts: 449
Joined: Mon Jun 30, 2008 12:01 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by jay115 » Wed Aug 06, 2008 5:41 pm

vasiok wrote:
CyLaw wrote:U South Florida : 148


Holy shit that's low :lol: :lol:


My undergrad is pretty low on the ladder too =/

Get unlimited access to all forums and topics

Register now!

I'm pretty sure I told you it's FREE...


User avatar
Ali

New
Posts: 85
Joined: Wed Mar 07, 2007 10:51 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by Ali » Wed Oct 08, 2008 3:30 pm

so how exactly does the LSAC and law schools view these mean scores?
do they compare it to your individual score or something??

afrikaans9

New
Posts: 4
Joined: Mon Sep 08, 2008 5:49 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by afrikaans9 » Wed Oct 08, 2008 3:35 pm

William and Mary 160!! Higher than UVA 158!!! Shows you how much rankings mean.

mcds

New
Posts: 50
Joined: Thu Feb 28, 2008 2:38 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by mcds » Wed Oct 08, 2008 8:04 pm

zonkadonk wrote:I was excited to have the mean LSAT at Yale, until I realized that these scores are brought down by UG URM's in the same way that law schools 25%'s are artificially low. dang.


This is such an ignorant and racist statement.

Less than 10% of any Ivy's application pool is composed of URMs.

The valedictorian of Dartmouth got a 165 and they were certainly not a URM.

Stop assuming blacks and latinos drag everyones numbers down.

drew

Bronze
Posts: 113
Joined: Wed Oct 08, 2008 7:17 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by drew » Wed Oct 08, 2008 8:54 pm

scanned, didn't see, anyone find out S. Carolina's mean? (i'm sure its low)

thanks

Communicate now with those who not only know what a legal education is, but can offer you worthy advice and commentary as you complete the three most educational, yet challenging years of your law related post graduate life.

Register now, it's still FREE!


sher85

New
Posts: 7
Joined: Sat Aug 09, 2008 2:15 am

Re: schools' mean LSAT

Post by sher85 » Wed Oct 08, 2008 8:54 pm

sooo ... if i went to a school that has one of the top 5 highest mean LSAT's, and I did pretty well there in terms of UGPA, that's a good thing right?

User avatar
RVP11

Gold
Posts: 2768
Joined: Tue Nov 06, 2007 6:32 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by RVP11 » Wed Oct 08, 2008 8:56 pm

sher85 wrote:sooo ... if i went to a school that has one of the top 5 highest mean LSAT's, and I did pretty well there in terms of UGPA, that's a good thing right?


If you have to ask an internet message board, it does make that accomplishment seem a lot less impressive. :wink:

sher85

New
Posts: 7
Joined: Sat Aug 09, 2008 2:15 am

Re: schools' mean LSAT

Post by sher85 » Thu Oct 09, 2008 11:13 am

jsporter wrote:
sher85 wrote:sooo ... if i went to a school that has one of the top 5 highest mean LSAT's, and I did pretty well there in terms of UGPA, that's a good thing right?


If you have to ask an internet message board, it does make that accomplishment seem a lot less impressive. :wink:



haha ... I guess I meant is it an advantage in the process (obv its a good thing, duh). Just because I know some schools are always worried about their rankings. I was wondering if say a 3.85 from a school with a much lower mean LSAT = 3.77 from a school with a really high mean LSAT. roughly.

mcds

New
Posts: 50
Joined: Thu Feb 28, 2008 2:38 pm

Re: schools' mean LSAT

Post by mcds » Thu Oct 09, 2008 11:19 am

sher85 wrote:
jsporter wrote:
sher85 wrote:sooo ... if i went to a school that has one of the top 5 highest mean LSAT's, and I did pretty well there in terms of UGPA, that's a good thing right?


If you have to ask an internet message board, it does make that accomplishment seem a lot less impressive. :wink:



haha ... I guess I meant is it an advantage in the process (obv its a good thing, duh). Just because I know some schools are always worried about their rankings. I was wondering if say a 3.85 from a school with a much lower mean LSAT = 3.77 from a school with a really high mean LSAT. roughly.


It depends on a lot. I think all the schools with 163+ get boosts for some schools, but not at all of them

Seriously? What are you waiting for?

Now there's a charge.
Just kidding ... it's still FREE!


Post Reply

Return to “Law School Admissions Forum”