Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Share Your Experiences, Read About Other Experiences. Please keep posts organized by school and expected year of graduation.
User avatar
mehh
Posts: 143
Joined: Sun Dec 16, 2012 8:17 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby mehh » Wed Jan 30, 2013 3:56 pm

hattrick87 wrote:With the huge drop in applicants, my guess is they're reassessing the pool and spending much longer on the decision process. If I recall, the bloodbath was much earlier in January last year?



I LOVE your optimism. Thank you, and I totally agree.

User avatar
dsn32
Posts: 435
Joined: Sun May 01, 2011 3:40 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby dsn32 » Wed Jan 30, 2013 4:01 pm

megagnarley wrote:
amonthofsundays wrote:Do you think there are any more straight admits left? Or is my only hope the FR Aggro Crag?

UR 1/14 btw


Aggro Crag.

Made my day.


Agreed. These last three active apps of mine (Columbia, NYU, Berkeley) are nothing short of the Crag.

TheShinySpoon
Posts: 6
Joined: Sat Oct 20, 2012 7:32 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby TheShinySpoon » Wed Jan 30, 2013 4:02 pm

Kronk wrote:
TheShinySpoon wrote:
BigZuck wrote:
TheShinySpoon wrote:This just doesn't make any sense. I'm more or less right at both medians, and with some WE/softs I shouldn't be an outright ding at this point - waiting on FR now.


Right at both medians= typically a death sentence at Cal. Not so at other schools but at Cal it is.


I agree, but I've gotten two other T14 RD acceptances this cycle (non-GULC, non-Cornell) with below 25th LSAT numbers so my app can't be that bad.


It's just not the way it works at Cal. I had friends with 173 / 3.9 accepted to Harvard outright dinged at Berkeley.


Thanks - bracing for the worst!

TheShinySpoon
Posts: 6
Joined: Sat Oct 20, 2012 7:32 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby TheShinySpoon » Wed Jan 30, 2013 4:03 pm

Not UVA.

amonthofsundays
Posts: 180
Joined: Mon Feb 14, 2011 3:36 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby amonthofsundays » Wed Jan 30, 2013 4:37 pm

dsn32 wrote:
megagnarley wrote:
amonthofsundays wrote:Do you think there are any more straight admits left? Or is my only hope the FR Aggro Crag?

UR 1/14 btw


Aggro Crag.

Made my day.


Agreed. These last three active apps of mine (Columbia, NYU, Berkeley) are nothing short of the Crag.


Childhood was a much simpler time. There was no doubt in my mind I could do it better than the kids on the show. Haha

User avatar
yupyup
Posts: 100
Joined: Wed Jan 23, 2013 8:00 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby yupyup » Wed Jan 30, 2013 4:51 pm

sonny wrote:I am confused.

Were there any dings for any UR's from November?

Maybe were just in another pile?

EDIT: Saw some previous posts. Were most of the dings FR though or ones that never changed from UR?


I was UR 11/21 (never under FR) and got dinged today. So yes. I'm surprised I wasn't auto-dinged tho and that I survived being UR for that long (grasping for a silver lining. :lol: )

User avatar
TheThriller
Posts: 2285
Joined: Sun Mar 04, 2012 10:12 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby TheThriller » Wed Jan 30, 2013 5:13 pm

Legit the nicest rejection letter I have ever received.

User avatar
peachfaced
Posts: 11
Joined: Thu Jan 24, 2013 4:27 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby peachfaced » Wed Jan 30, 2013 5:37 pm

Got rejected today. Had been UR since November. Good luck to those still waiting for a response.

coriander
Posts: 24
Joined: Tue Jan 29, 2013 7:19 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby coriander » Wed Jan 30, 2013 6:26 pm

Still UR since 10/26. Don't know what to make of it.

sonny
Posts: 78
Joined: Thu Nov 15, 2012 3:17 am

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby sonny » Wed Jan 30, 2013 7:50 pm

For the URs from Oct/Nov not dinged today, possible URM/Female stack to pick through? Trying to find possible scenarios haha.
Last edited by sonny on Wed Jan 30, 2013 7:51 pm, edited 1 time in total.

wisteria
Posts: 285
Joined: Fri Nov 02, 2012 4:43 am

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby wisteria » Wed Jan 30, 2013 7:51 pm

sonny wrote:For the URs from Oct/Nov not dinged today, possible URM/Female stack
to pick through? Trying to find possible scenarios haha.


Nope. I mean, female yes, URM no.

sonny
Posts: 78
Joined: Thu Nov 15, 2012 3:17 am

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby sonny » Wed Jan 30, 2013 7:55 pm

wisteria wrote:
sonny wrote:For the URs from Oct/Nov not dinged today, possible URM/Female stack
to pick through? Trying to find possible scenarios haha.


Nope. I mean, female yes, URM no.


Haha, clarify. Possible URMs and/or female (since their app rates are lower than mens)

elblufer
Posts: 245
Joined: Tue Jun 12, 2012 1:53 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby elblufer » Wed Jan 30, 2013 8:00 pm

sonny wrote:
wisteria wrote:
sonny wrote:For the URs from Oct/Nov not dinged today, possible URM/Female stack
to pick through? Trying to find possible scenarios haha.


Nope. I mean, female yes, URM no.


Haha, clarify. Possible URMs and/or female (since their app rates are lower than mens)


White male, UR 11/21. Both theories (potentially) busted. Sorry.

sonny
Posts: 78
Joined: Thu Nov 15, 2012 3:17 am

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby sonny » Wed Jan 30, 2013 8:26 pm

elblufer wrote:
sonny wrote:
wisteria wrote:
sonny wrote:For the URs from Oct/Nov not dinged today, possible URM/Female stack
to pick through? Trying to find possible scenarios haha.


Nope. I mean, female yes, URM no.


Haha, clarify. Possible URMs and/or female (since their app rates are lower than mens)


White male, UR 11/21. Both theories (potentially) busted. Sorry.


Short-lived.

che3055
Posts: 68
Joined: Fri Nov 23, 2012 3:45 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby che3055 » Wed Jan 30, 2013 8:30 pm

elblufer wrote:
sonny wrote:
wisteria wrote:
sonny wrote:For the URs from Oct/Nov not dinged today, possible URM/Female stack
to pick through? Trying to find possible scenarios haha.


Nope. I mean, female yes, URM no.


Haha, clarify. Possible URMs and/or female (since their app rates are lower than mens)


White male, UR 11/21. Both theories (potentially) busted. Sorry.


Another white male, UR 11/21 here. Double (potentially) busted.

User avatar
digifly
Posts: 652
Joined: Mon Oct 22, 2012 3:28 am

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby digifly » Wed Jan 30, 2013 8:56 pm


White male, UR 11/21. Both theories (potentially) busted. Sorry.


Another white male, UR 11/21 here. Double (potentially) busted.


Saaaaaame. It's over for us boys.

User avatar
Callous135
Posts: 51
Joined: Mon Dec 17, 2012 11:52 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby Callous135 » Wed Jan 30, 2013 9:39 pm

I am honored to die alongside my fellow applicants in the Berkeley Bloodbath of 2013.

elblufer
Posts: 245
Joined: Tue Jun 12, 2012 1:53 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby elblufer » Wed Jan 30, 2013 9:57 pm

digifly wrote:

White male, UR 11/21. Both theories (potentially) busted. Sorry.


Another white male, UR 11/21 here. Double (potentially) busted.


Saaaaaame. It's over for us boys.


Well, somehow we didn't manage to get dinged in round 1...that's something...right? Yay for more waiting!

User avatar
wbrother
Posts: 499
Joined: Wed Nov 21, 2012 11:02 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby wbrother » Wed Jan 30, 2013 9:59 pm

You can get so confused
that you’ll start in to race
down long wiggled roads at a break-necking pace
and grind on for miles cross weirdish wild space,
headed, I fear, toward a most useless place.
The Waiting Place…

…for people just waiting.
Waiting for a train to go
or a bus to come, or a plane to go
or the mail to come, or the rain to go
or the phone to ring, or the snow to snow
or the waiting around for a Yes or No
or waiting for their hair to grow.
Everyone is just waiting.

Waiting for the fish to bite
or waiting for the wind to fly a kite
or waiting around for Friday night
or waiting, perhaps, for their Uncle Jake
or a pot to boil, or a Better Break
or a string of pearls, or a pair of pants
or a wig with curls, or Another Chance.
Everyone is just waiting.

NO! That’s not for you!

Somehow you’ll escape
all that waiting and staying.
You’ll find the bright places
where Boom Bands are playing.

User avatar
CJ007
Posts: 21
Joined: Fri Nov 30, 2012 2:36 am

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby CJ007 » Wed Jan 30, 2013 10:03 pm

Rejected via email and status checker

I would like to be the leader of the Cal "ding" parade

Sent 11/28/12
Received 11/28/12
Complete 12/6/12
Rejected 1/30/13

Congrats to the amazing applicants who got accepted. Best of luck to those waiting.

User avatar
digifly
Posts: 652
Joined: Mon Oct 22, 2012 3:28 am

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby digifly » Wed Jan 30, 2013 11:37 pm


Well, somehow we didn't manage to get dinged in round 1...that's something...right? Yay for more waiting!


Yeah, it's been fun riding the cycle out. It makes me feel better to know they maybe thought, "well....maybe....nah eff it - ding him."

poohbear26602
Posts: 13
Joined: Mon Nov 19, 2012 11:17 am

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby poohbear26602 » Thu Jan 31, 2013 2:20 am

Hahahaha! You're awesome :)

User avatar
risa
Posts: 466
Joined: Sun Nov 11, 2012 4:03 am

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby risa » Thu Jan 31, 2013 2:54 am

soooo... historically (because that's such an accurate predictor of this cycle) has the bloodbath lasted several days consecutively or been more of a once a week or so sorta thing?

User avatar
RetakeFrenzy
Posts: 590
Joined: Fri Dec 14, 2012 11:41 am

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby RetakeFrenzy » Thu Jan 31, 2013 5:55 am

risa wrote:soooo... historically (because that's such an accurate predictor of this cycle) has the bloodbath lasted several days consecutively or been more of a once a week or so sorta thing?


+1 want to know about this too

coriander
Posts: 24
Joined: Tue Jan 29, 2013 7:19 pm

Re: Berkeley c/o 2016 Applicants (2012-2013 cycle)

Postby coriander » Thu Jan 31, 2013 12:11 pm

Tweet from 6:30 PM last night:

"Application deadline is fast approaching! Submit throughout Friday, February 1, until midnight. No late applications will be accepted."




Return to “Law School Acceptances, Denials, and Waitlists”

Who is online

Users browsing this forum: AustinLu, eageragnostic, MSNbot Media, Zoe107 and 2 guests