Emory 2011

Share Your Experiences, Read About Other Experiences. Please keep posts organized by school and expected year of graduation.
ps1187
Posts: 29
Joined: Mon Dec 06, 2010 1:14 pm

Re: Emory 2011

Postby ps1187 » Tue Apr 05, 2011 11:06 am

.
Last edited by ps1187 on Tue Apr 05, 2011 7:58 pm, edited 1 time in total.

gotcha
Posts: 94
Joined: Mon Jan 24, 2011 12:49 am

Re: Emory 2011

Postby gotcha » Tue Apr 05, 2011 11:17 am

FGCUguy123 wrote:
...yeah. I was being facetious.


Phew, haha. You going to ASW?

FGCUguy123
Posts: 129
Joined: Fri Mar 11, 2011 9:14 pm

Re: Emory 2011

Postby FGCUguy123 » Tue Apr 05, 2011 11:58 am

gotcha wrote:
FGCUguy123 wrote:
...yeah. I was being facetious.


Phew, haha. You going to ASW?


Lol yup. Can't wait.

gotcha
Posts: 94
Joined: Mon Jan 24, 2011 12:49 am

Re: Emory 2011

Postby gotcha » Tue Apr 05, 2011 1:48 pm

FGCUguy123 wrote:
gotcha wrote:
FGCUguy123 wrote:
...yeah. I was being facetious.


Phew, haha. You going to ASW?


Lol yup. Can't wait.


Yeah, I'm pretty excited. I'll definitely be attending in the fall unless someone gives me an unacceptable response to my career services question...

gotcha
Posts: 94
Joined: Mon Jan 24, 2011 12:49 am

Re: Emory 2011

Postby gotcha » Tue Apr 05, 2011 1:53 pm

How long did it take any of you to get a reply email to your first tuition deposit?

spets
Posts: 135
Joined: Thu Sep 03, 2009 1:44 pm

Re: Emory 2011

Postby spets » Tue Apr 05, 2011 1:53 pm

I'm tempted to wear shorts on Saturday - high of 84 :)

User avatar
law4vus
Posts: 743
Joined: Wed Jan 05, 2011 11:35 am

Re: Emory 2011

Postby law4vus » Tue Apr 05, 2011 1:54 pm

law4vus wrote:Anyone inform Emory that you're waitlisted somewhere else that you'd rather go on your deposit?


Anyone? I'm sure they don't care but it still feels wrong to do this lol

gotcha
Posts: 94
Joined: Mon Jan 24, 2011 12:49 am

Re: Emory 2011

Postby gotcha » Tue Apr 05, 2011 2:04 pm

law4vus wrote:
law4vus wrote:Anyone inform Emory that you're waitlisted somewhere else that you'd rather go on your deposit?


Anyone? I'm sure they don't care but it still feels wrong to do this lol


I did respond that if I gained acceptance to another school with pending decision that I would probably attend there instead. (University of Michigan but let's be serious, that's not happening.)

gotcha
Posts: 94
Joined: Mon Jan 24, 2011 12:49 am

Re: Emory 2011

Postby gotcha » Tue Apr 05, 2011 2:05 pm

spets wrote:I'm tempted to wear shorts on Saturday - high of 84 :)


If that's the case, I will definitely be in shorts...

crit_racer
Posts: 756
Joined: Thu Dec 30, 2010 12:15 pm

Re: Emory 2011

Postby crit_racer » Tue Apr 05, 2011 2:06 pm

law4vus wrote:
law4vus wrote:Anyone inform Emory that you're waitlisted somewhere else that you'd rather go on your deposit?


Anyone? I'm sure they don't care but it still feels wrong to do this lol


I was wondering this, too. I doubt they would hold it against you, they just want info on who they can expect this fall. Though waitlists are so unpredictable, that I don't see what kind of foresight a positive response to that question would give them.

FGCUguy123
Posts: 129
Joined: Fri Mar 11, 2011 9:14 pm

Re: Emory 2011

Postby FGCUguy123 » Tue Apr 05, 2011 2:15 pm

gotcha wrote:
FGCUguy123 wrote:
gotcha wrote:
FGCUguy123 wrote:
...yeah. I was being facetious.


Phew, haha. You going to ASW?


Lol yup. Can't wait.


Yeah, I'm pretty excited. I'll definitely be attending in the fall unless someone gives me an unacceptable response to my career services question...


What was your question again?

gotcha
Posts: 94
Joined: Mon Jan 24, 2011 12:49 am

Re: Emory 2011

Postby gotcha » Tue Apr 05, 2011 4:06 pm

FGCUguy123 wrote:
gotcha wrote:
Yeah, I'm pretty excited. I'll definitely be attending in the fall unless someone gives me an unacceptable response to my career services question...


What was your question again?


I simply want them to guarantee me a job upon graduation. nbd imo

But really, I want to know that they are making an effort to improve and expand relationships with small and midsize firms in the area, to improve employment numbers, in case biglaw hiring remains so dismal.

FGCUguy123
Posts: 129
Joined: Fri Mar 11, 2011 9:14 pm

Re: Emory 2011

Postby FGCUguy123 » Tue Apr 05, 2011 5:41 pm

gotcha wrote:
FGCUguy123 wrote:
gotcha wrote:
Yeah, I'm pretty excited. I'll definitely be attending in the fall unless someone gives me an unacceptable response to my career services question...


What was your question again?


I simply want them to guarantee me a job upon graduation. nbd imo

But really, I want to know that they are making an effort to improve and expand relationships with small and midsize firms in the area, to improve employment numbers, in case biglaw hiring remains so dismal.


Excellent. I couldn't agree more. As previously mentioned, that question will definitely be on the tip of everyone's tongue at the ASW. This might sound weird but, what is everyone wearing Friday night? Dean Rosenzweig sent an email saying "Smart Casual," I'm slightly confused by that.

crit_racer
Posts: 756
Joined: Thu Dec 30, 2010 12:15 pm

Re: Emory 2011

Postby crit_racer » Tue Apr 05, 2011 5:43 pm

im not doing the friday night thing, but saturday i'm just gonna wear jeans and a short sleeve button up or a polo

gotcha
Posts: 94
Joined: Mon Jan 24, 2011 12:49 am

Re: Emory 2011

Postby gotcha » Tue Apr 05, 2011 6:10 pm

I think smart casual is business casual... so, polo and slacks? If it's going to be 80+ I am going to hate not being able to wear shorts but I think I would rather not look like a beach-bum. I will probably end up wearing khakis and a polo.

FGCUguy123
Posts: 129
Joined: Fri Mar 11, 2011 9:14 pm

Re: Emory 2011

Postby FGCUguy123 » Tue Apr 05, 2011 6:43 pm

gotcha wrote:I think smart casual is business casual... so, polo and slacks? If it's going to be 80+ I am going to hate not being able to wear shorts but I think I would rather not look like a beach-bum. I will probably end up wearing khakis and a polo.


Yeah. I'm thinking something similar. I'm in South Florida now it was about 88 today. I'm used to this weather so 80+ is simple. I think the event on Friday requires a bit more conservation, however. I was thinking like a button-up shirt and a sports coat with khakis.
Maybe a tie. Nothing too over-the-top (i.e., looney toons etc lol).

spets
Posts: 135
Joined: Thu Sep 03, 2009 1:44 pm

Re: Emory 2011

Postby spets » Tue Apr 05, 2011 6:53 pm

Dean Rosenzweig wrote:Attire: We encourage comfortable/”smart casual” clothing the entire weekend. (Don’t ask me what “smart casual” means. It sounded good, however.) In all seriousness, there is no need to dress-up. Enjoy the Atlanta weather.


Smart casual =/= business casual in my opinion based on Dean Rosenzweig's e-mail. It seems to be more, "Don't look like you came in off the streets or just got out of the gym, but otherwise dress casually."

FGCUguy123 wrote:Yeah. I'm thinking something similar. I'm in South Florida now it was about 88 today. I'm used to this weather so 80+ is simple. I think the event on Friday requires a bit more conservation, however. I was thinking like a button-up shirt and a sports coat with khakis.
Maybe a tie. Nothing too over-the-top (i.e., looney toons etc lol).


Seems a bit overkill for a cookout, but hey, at least I'll know who are, haha.

FGCUguy123
Posts: 129
Joined: Fri Mar 11, 2011 9:14 pm

Re: Emory 2011

Postby FGCUguy123 » Tue Apr 05, 2011 7:08 pm

spets wrote:
Dean Rosenzweig wrote:Attire: We encourage comfortable/”smart casual” clothing the entire weekend. (Don’t ask me what “smart casual” means. It sounded good, however.) In all seriousness, there is no need to dress-up. Enjoy the Atlanta weather.


Smart casual =/= business casual in my opinion based on Dean Rosenzweig's e-mail. It seems to be more, "Don't look like you came in off the streets or just got out of the gym, but otherwise dress casually."

FGCUguy123 wrote:Yeah. I'm thinking something similar. I'm in South Florida now it was about 88 today. I'm used to this weather so 80+ is simple. I think the event on Friday requires a bit more conservation, however. I was thinking like a button-up shirt and a sports coat with khakis.
Maybe a tie. Nothing too over-the-top (i.e., looney toons etc lol).


Seems a bit overkill for a cookout, but hey, at least I'll know who are, haha.


good call spets. i think I'll drop the tie... FYI....before you all decide to wear short sleeves: while indeed, the whether during the day in ATL is forecasted to be in the 80's the nighttime forecast (granted the event starts in the evening) is 60 degrees for Friday. Maybe it's my SFL blood, but that's cold for me haha.

ps1187
Posts: 29
Joined: Mon Dec 06, 2010 1:14 pm

Re: Emory 2011

Postby ps1187 » Tue Apr 05, 2011 7:59 pm

Has anyone who sent in a LOCI by email gotten a confirmation of receipt from admissions?
The other schools that I've sent LOCIs to have responded by saying that they would add it to my file.

FGCUguy123
Posts: 129
Joined: Fri Mar 11, 2011 9:14 pm

Re: Emory 2011

Postby FGCUguy123 » Tue Apr 05, 2011 8:02 pm

gotcha wrote:
FGCUguy123 wrote:
gotcha wrote:
FGCUguy123 wrote:
...yeah. I was being facetious.


Phew, haha. You going to ASW?


Lol yup. Can't wait.


Yeah, I'm pretty excited. I'll definitely be attending in the fall unless someone gives me an unacceptable response to my career services question...


Do you know where you want to live??

gotcha
Posts: 94
Joined: Mon Jan 24, 2011 12:49 am

Re: Emory 2011

Postby gotcha » Tue Apr 05, 2011 8:50 pm

FGCUguy123 wrote:
gotcha wrote:
Yeah, I'm pretty excited. I'll definitely be attending in the fall unless someone gives me an unacceptable response to my career services question...


Do you know where you want to live??


Clairmont Reserve looks pretty nice... I looked around the off-campus housing finder but nothing too serious yet.

NonTradHealthLaw
Posts: 401
Joined: Mon May 03, 2010 2:44 pm

Re: Emory 2011

Postby NonTradHealthLaw » Wed Apr 06, 2011 8:33 am

If any of you carless out-of-towners are interested, I'm willing to pick up a small group at the Emory Inn or Conference Center on Friday and give a little driving tour on the way to the cook out. Just don't make fun of my POS-sold-the-jag-to-have-petty-cash-to-continue-paying-the-mortgage-during-school-and-this-vehicle-gets-35-mpg-so-eff-off car! Figure a 5:00 pickup for 3-4 people should be sufficient to see the neighborhood.

Send me a PM if you're interested and we can pow wow.

User avatar
Henchman21
Posts: 99
Joined: Mon Nov 08, 2010 7:03 am

Re: Emory 2011

Postby Henchman21 » Wed Apr 06, 2011 8:52 am

.

gotcha
Posts: 94
Joined: Mon Jan 24, 2011 12:49 am

Re: Emory 2011

Postby gotcha » Wed Apr 06, 2011 7:41 pm

If we are staying at the conference center or Emory Inn, are they going to have a shuttle running for us?

dcgirl1013
Posts: 65
Joined: Mon Jan 31, 2011 2:46 pm

Re: Emory 2011

Postby dcgirl1013 » Wed Apr 06, 2011 8:47 pm

Just got back from the DC Admitted Students Reception and everything was great! I met some really great alumni who exchanged contact information with me and they all seemed really enthusiastic about Emory (even the Class of '09ers that were there!)




Return to “Law School Acceptances, Denials, and Waitlists”

Who is online

Users browsing this forum: cathy95, Google [Bot], guybourdin, Long shot hero, Smallville, stratton_oakmont and 14 guests