Michigan 2011

Share Your Experiences, Read About Other Experiences. Please keep posts organized by school and expected year of graduation.
User avatar
kazu
Posts: 1602
Joined: Sun Dec 06, 2009 9:35 pm

Re: Michigan 2011

Postby kazu » Mon Nov 08, 2010 10:16 am

Admitted students website link: http://web.law.umich.edu/AdmitInfo/login.aspx

User avatar
The Stig
Posts: 567
Joined: Sat Oct 30, 2010 12:27 pm

Re: Michigan 2011

Postby The Stig » Mon Nov 08, 2010 10:20 am

FWIW i just snuck into the admitted students website !!!!! (and I couldn't 10 minutes ago...)

User avatar
kazu
Posts: 1602
Joined: Sun Dec 06, 2009 9:35 pm

Re: Michigan 2011

Postby kazu » Mon Nov 08, 2010 10:21 am

The Stig wrote:FWIW i just snuck into the admitted students website !!!!! (and I couldn't 10 minutes ago...)

Congrats!!!!!!!!

4102011
Posts: 1724
Joined: Sat Feb 06, 2010 9:00 pm

Re: Michigan 2011

Postby 4102011 » Mon Nov 08, 2010 10:22 am

kazu wrote:
The Stig wrote:FWIW i just snuck into the admitted students website !!!!! (and I couldn't 10 minutes ago...)

Congrats!!!!!!!!


CONGRATS! That's awesome :)

User avatar
er doctor
Posts: 290
Joined: Thu Dec 24, 2009 5:35 am

Re: Michigan 2011

Postby er doctor » Mon Nov 08, 2010 10:22 am

"Decision"

User avatar
arism87
Posts: 1311
Joined: Sat Sep 04, 2010 7:46 pm

Re: Michigan 2011

Postby arism87 » Mon Nov 08, 2010 10:23 am

This is making me so very sad!
(But CONGRATS to everyone!!)

rundoxierun
Posts: 1893
Joined: Wed Dec 03, 2008 1:46 am

Re: Michigan 2011

Postby rundoxierun » Mon Nov 08, 2010 10:24 am

arism87 wrote:
jd2014! wrote:DECISION! Ack! Sent 10/7, Complete 10/26....


Same complete date, and we are numbers twins- but still no decision :( Is this bad news for me?

Also- how did they notify people last year?


Michigan complete emails are sent out in waves so it doesnt necessarily indicate actual complete date. For instance, I sent out my app o 10/15, they probably didnt get it until 10/18 and I was in with the 10/26 complete batch.

User avatar
arism87
Posts: 1311
Joined: Sat Sep 04, 2010 7:46 pm

Re: Michigan 2011

Postby arism87 » Mon Nov 08, 2010 10:25 am

tkgrrett wrote:
arism87 wrote:
jd2014! wrote:DECISION! Ack! Sent 10/7, Complete 10/26....


Same complete date, and we are numbers twins- but still no decision :( Is this bad news for me?

Also- how did they notify people last year?


Michigan complete emails are sent out in waves so it doesnt necessarily indicate actual complete date. For instance, I sent out my app o 10/15, they probably didnt get it until 10/18 and I was in with the 10/26 complete batch.


Yeah I didn't send mine until 10/17.. I'm gonna go ahead and blame my non-decision on that. Yup.

4102011
Posts: 1724
Joined: Sat Feb 06, 2010 9:00 pm

Re: Michigan 2011

Postby 4102011 » Mon Nov 08, 2010 10:26 am

Mine is sent 10/10, received 10/14, complete 10/26 and nothing yet. I am going to be refreshing allll day XD

User avatar
The Stig
Posts: 567
Joined: Sat Oct 30, 2010 12:27 pm

Re: Michigan 2011

Postby The Stig » Mon Nov 08, 2010 10:27 am

dulcatis wrote:
kazu wrote:
The Stig wrote:FWIW i just snuck into the admitted students website !!!!! (and I couldn't 10 minutes ago...)

Congrats!!!!!!!!


CONGRATS! That's awesome :)


thanks! good luck to all you guys!

User avatar
arism87
Posts: 1311
Joined: Sat Sep 04, 2010 7:46 pm

Re: Michigan 2011

Postby arism87 » Mon Nov 08, 2010 10:27 am

dulcatis wrote:Mine is sent 10/10, received 10/14, complete 10/26 and nothing yet. I am going to be refreshing allll day XD


Has anyone actually seen theirs change today, or do they seem to have all changed at once? I'd sure welcome a reason to stop refreshing, lol

rundoxierun
Posts: 1893
Joined: Wed Dec 03, 2008 1:46 am

Re: Michigan 2011

Postby rundoxierun » Mon Nov 08, 2010 10:28 am

arism87 wrote:Yeah I didn't send mine until 10/17.. I'm gonna go ahead and blame my non-decision on that. Yup.

Yeah, I didnt even get my app received email until 10/20. Give it a week or two before worrying. I have very competitive numbers and I havent went to decision yet if that makes you feel better.

User avatar
arism87
Posts: 1311
Joined: Sat Sep 04, 2010 7:46 pm

Re: Michigan 2011

Postby arism87 » Mon Nov 08, 2010 10:29 am

tkgrrett wrote:
arism87 wrote:Yeah I didn't send mine until 10/17.. I'm gonna go ahead and blame my non-decision on that. Yup.

Yeah, I didnt even get my app received email until 10/20. Give it a week or two before worrying. I have very competitive numbers and I havent went to decision yet if that makes you feel better.


Yay I got mine 10/21 and yes that does make me feel better :) Thanks for being the voice of reason lol

User avatar
cigrainger
Posts: 439
Joined: Wed Aug 06, 2008 9:34 pm

Re: Michigan 2011

Postby cigrainger » Mon Nov 08, 2010 10:31 am

Sent 10/6, app received 10/12, complete 10/26, updated today to complete, not decision. :cry:

4102011
Posts: 1724
Joined: Sat Feb 06, 2010 9:00 pm

Re: Michigan 2011

Postby 4102011 » Mon Nov 08, 2010 10:34 am

arism87 wrote:
dulcatis wrote:Mine is sent 10/10, received 10/14, complete 10/26 and nothing yet. I am going to be refreshing allll day XD


Has anyone actually seen theirs change today, or do they seem to have all changed at once? I'd sure welcome a reason to stop refreshing, lol


+1

excellent question.

User avatar
tea_drinker
Posts: 781
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:44 am

Re: Michigan 2011

Postby tea_drinker » Mon Nov 08, 2010 10:35 am

The Stig wrote:FWIW i just snuck into the admitted students website !!!!! (and I couldn't 10 minutes ago...)


Congrats!

dulcatis wrote:Mine is sent 10/10, received 10/14, complete 10/26 and nothing yet. I am going to be refreshing allll day XD


I don't think you need to do that. I guess they sent all acceptance packages out last friday, and set to have status checkers updated today and tomorrow. So, you only need to check again at the end of today and tomorrow IMO.

Edit: if you are EDing, you may have to wait couple more weeks.

User avatar
dbrddr
Posts: 287
Joined: Sun Oct 18, 2009 8:24 pm

Re: Michigan 2011

Postby dbrddr » Mon Nov 08, 2010 10:39 am

Sent 9/18, Complete 10/6, still at "Complete". Above both 75ths. Did the Why Mich essay. Please don't YP me!

User avatar
Entchen
Posts: 722
Joined: Mon Mar 15, 2010 6:42 pm

Re: Michigan 2011

Postby Entchen » Mon Nov 08, 2010 10:42 am

Didn't submit until 10/29, haven't even gotten my status checker yet. Dammit why did I take so long to write my Why Mich?

User avatar
thecilent
Posts: 2506
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:55 pm

Re: Michigan 2011

Postby thecilent » Mon Nov 08, 2010 10:42 am

Sent 10/7. Been complete for about two weeks now. Congrats to those already getting acceptances.. :|

User avatar
kazu
Posts: 1602
Joined: Sun Dec 06, 2009 9:35 pm

Re: Michigan 2011

Postby kazu » Mon Nov 08, 2010 10:43 am

Entchen wrote:Didn't submit until 10/29, haven't even gotten my status checker yet. Dammit why did I take so long to write my Why Mich?

Ditto Entchen.... :cry: :cry:

User avatar
The Stig
Posts: 567
Joined: Sat Oct 30, 2010 12:27 pm

Re: Michigan 2011

Postby The Stig » Mon Nov 08, 2010 10:44 am

some further information to hopefully prevent lots of status checking!

Sent: Oct 9
Received: Oct 11
Complete/Review: Oct 26

Status Checker: Decision, updated Nov 8

Admitted Students Page: "Package" sent Nov 7

(numbers in profile; did write a Why Mich?....also happen to be an UG at UMich FWIW)

User avatar
absolutazn87
Posts: 715
Joined: Wed Aug 20, 2008 2:16 am

Re: Michigan 2011

Postby absolutazn87 » Mon Nov 08, 2010 10:44 am

Entchen wrote:Didn't submit until 10/29, haven't even gotten my status checker yet. Dammit why did I take so long to write my Why Mich?


Haha ditto. Michigan was my last app sent cuz of that Why Mich...

4102011
Posts: 1724
Joined: Sat Feb 06, 2010 9:00 pm

Re: Michigan 2011

Postby 4102011 » Mon Nov 08, 2010 10:45 am

dbrddr wrote:Sent 9/18, Complete 10/6, still at "Complete". Above both 75ths. Did the Why Mich essay. Please don't YP me!


I will cry if I get YP'd :( Literally.

<3 Mich.

User avatar
starrydreamz3
Posts: 677
Joined: Sat May 05, 2007 11:42 am

Re: Michigan 2011

Postby starrydreamz3 » Mon Nov 08, 2010 10:45 am

I'm still waiting on my status checker. Booh I want to be able to compulsively check it as well!

nyk3
Posts: 33
Joined: Tue Mar 09, 2010 5:32 pm

Re: Michigan 2011

Postby nyk3 » Mon Nov 08, 2010 10:50 am

tbldc2009 wrote:
The Stig wrote:FWIW i just snuck into the admitted students website !!!!! (and I couldn't 10 minutes ago...)


Congrats!

dulcatis wrote:Mine is sent 10/10, received 10/14, complete 10/26 and nothing yet. I am going to be refreshing allll day XD


I don't think you need to do that. I guess they sent all acceptance packages out last friday, and set to have status checkers updated today and tomorrow. So, you only need to check again at the end of today and tomorrow IMO.

Edit: if you are EDing, you may have to wait couple more weeks.


Why would EDers take longer?




Return to “Law School Acceptances, Denials, and Waitlists”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], BodieBroadus, Chipotle85, dietcoke1, ellielaw, Google Adsense [Bot], PDX4343, Smc1994, studyingeveryday, texteach, trohara14, UghNonAmus, Whittie and 22 guests