UChicago 2011

Share Your Experiences, Read About Other Experiences. Please keep posts organized by school and expected year of graduation.
User avatar
Verisimi
Posts: 90
Joined: Thu Jul 15, 2010 2:01 am

Re: UChicago 2011

Postby Verisimi » Fri Feb 18, 2011 5:55 pm

Got it. Alright, makes that decision much easier. I'll still go visit though, just in case I love it there.

User avatar
arism87
Posts: 1311
Joined: Sat Sep 04, 2010 7:46 pm

Re: UChicago 2011

Postby arism87 » Fri Feb 18, 2011 6:15 pm

$30K here

User avatar
alphamoose
Posts: 252
Joined: Mon Jan 10, 2011 2:02 pm

Re: UChicago 2011

Postby alphamoose » Fri Feb 18, 2011 6:42 pm

$$$! :D 95% set on Chicago now!

Congrats to everybody today!

User avatar
er doctor
Posts: 290
Joined: Thu Dec 24, 2009 5:35 am

Re: UChicago 2011

Postby er doctor » Fri Feb 18, 2011 7:19 pm

Wow. Not a single penny. Makes that decision easier.

User avatar
Non-Chalant1
Posts: 852
Joined: Thu Jul 03, 2008 1:54 pm

Re: UChicago 2011

Postby Non-Chalant1 » Fri Feb 18, 2011 7:23 pm

arism87 wrote:$30K here

Yeah this doesn't fly with me. Come on, look out for me NYU/Columbia. I know you will.

Jay-Z >>> Kanye.

4102011
Posts: 1724
Joined: Sat Feb 06, 2010 9:00 pm

Re: UChicago 2011

Postby 4102011 » Fri Feb 18, 2011 7:31 pm

These schollies seem really weird... Chicago is confusing.

HordeFTW
Posts: 3
Joined: Thu Jan 20, 2011 9:58 am

Re: UChicago 2011

Postby HordeFTW » Fri Feb 18, 2011 7:31 pm

Yeah also no money here...175/3.7 TFA. Thanks for the generous offer Chicago, but I will not be attending your law school :D

sarahlawg
Posts: 1001
Joined: Fri Jun 25, 2010 5:59 pm

Re: UChicago 2011

Postby sarahlawg » Fri Feb 18, 2011 7:32 pm

HordeFTW wrote:Yeah also no money here...175/3.7 TFA. Thanks for the generous offer Chicago, but I will not be attending your law school :D


hmm they claim to have a tfa scholly... I'm confused =/

User avatar
GotYourselfAStewGoin
Posts: 88
Joined: Wed Feb 10, 2010 3:16 pm

Re: UChicago 2011

Postby GotYourselfAStewGoin » Fri Feb 18, 2011 7:33 pm

60K here, pretty excited about it.

Ghost
Posts: 1282
Joined: Fri Oct 29, 2010 7:34 pm

Re: UChicago 2011

Postby Ghost » Fri Feb 18, 2011 7:33 pm

.
Last edited by Ghost on Wed Aug 31, 2011 11:24 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Knock
Posts: 5152
Joined: Wed Jun 10, 2009 3:09 pm

Re: UChicago 2011

Postby Knock » Fri Feb 18, 2011 7:36 pm

Kili wrote:
dulcatis wrote:These schollies seem really weird... Chicago is confusing.


+1


+2

User avatar
dbrddr
Posts: 287
Joined: Sun Oct 18, 2009 8:24 pm

Re: UChicago 2011

Postby dbrddr » Fri Feb 18, 2011 7:37 pm

$90K. Neat!

HordeFTW
Posts: 3
Joined: Thu Jan 20, 2011 9:58 am

Re: UChicago 2011

Postby HordeFTW » Fri Feb 18, 2011 7:41 pm

sarahlawg wrote:
HordeFTW wrote:Yeah also no money here...175/3.7 TFA. Thanks for the generous offer Chicago, but I will not be attending your law school :D


hmm they claim to have a tfa scholly... I'm confused =/


Yeah but the TFA is only for "up to five qualified applicants." I guess I don't fit the bill.

The best part of their no-money email was their excitement in offering me a loan package. You mean you're going to let me apply for various federal loans! Well shucks, you shouldn't have!

No harm no foul...it would likely have been Columbia even with $$, but it's always nice to be asked.

User avatar
vegenator
Posts: 365
Joined: Mon Aug 30, 2010 1:41 pm

Re: UChicago 2011

Postby vegenator » Fri Feb 18, 2011 7:47 pm

HordeFTW wrote:The best part of their no-money email was their excitement in offering me a loan package. You mean you're going to let me apply for various federal loans! Well shucks, you shouldn't have!


+1. Not that I was expecting money from Chicago, but their enthusiasm for Fed Loans is funny.
This pretty much seals the deal for me. Hello Ann Arbor! :mrgreen:

The Real Jack McCoy
Posts: 279
Joined: Wed Aug 18, 2010 3:55 pm

Re: UChicago 2011

Postby The Real Jack McCoy » Fri Feb 18, 2011 7:49 pm

90k. A nice offer but I'll probably be declining. Good luck to those still waiting.

User avatar
gatorgirl4life
Posts: 354
Joined: Mon Dec 28, 2009 1:06 am

Re: UChicago 2011

Postby gatorgirl4life » Fri Feb 18, 2011 7:54 pm

$45k :)

User avatar
er doctor
Posts: 290
Joined: Thu Dec 24, 2009 5:35 am

Re: UChicago 2011

Postby er doctor » Fri Feb 18, 2011 8:23 pm

HordeFTW wrote:
sarahlawg wrote:
HordeFTW wrote:Yeah also no money here...175/3.7 TFA. Thanks for the generous offer Chicago, but I will not be attending your law school :D


hmm they claim to have a tfa scholly... I'm confused =/


Yeah but the TFA is only for "up to five qualified applicants." I guess I don't fit the bill.

The best part of their no-money email was their excitement in offering me a loan package. You mean you're going to let me apply for various federal loans! Well shucks, you shouldn't have!

No harm no foul...it would likely have been Columbia even with $$, but it's always nice to be asked.


I know I totally got excited when I read the line "we would like to offer you a loan package that will cover the cost of attending the Law School" and I was like :o Then the next paragraph..."Though we are unable to offer you a scholarship or grant funds" and I was like :cry:

WestOfTheRest
Posts: 1412
Joined: Mon Jul 07, 2008 11:10 pm

Re: UChicago 2011

Postby WestOfTheRest » Fri Feb 18, 2011 8:34 pm

90K here. I guess chicago just pulled ahead of columbia for the moment.

User avatar
starrydreamz3
Posts: 677
Joined: Sat May 05, 2007 11:42 am

Re: UChicago 2011

Postby starrydreamz3 » Fri Feb 18, 2011 8:36 pm

30k here. I was expecting nothing so I guess I'm pleasantly surprised.

User avatar
arism87
Posts: 1311
Joined: Sat Sep 04, 2010 7:46 pm

Re: UChicago 2011

Postby arism87 » Fri Feb 18, 2011 8:38 pm

Non-Chalant1 wrote:
arism87 wrote:$30K here

Yeah this doesn't fly with me. Come on, look out for me NYU/Columbia. I know you will.

Jay-Z >>> Kanye.


Haha are you saying I should be disappointed? I felt like anything was pretty good with my numbers, although idk that I want to take on this kind of debt.. not really sure how to feel at this point.

User avatar
Non-Chalant1
Posts: 852
Joined: Thu Jul 03, 2008 1:54 pm

Re: UChicago 2011

Postby Non-Chalant1 » Fri Feb 18, 2011 11:06 pm

arism87 wrote:
Non-Chalant1 wrote:
arism87 wrote:$30K here

Yeah this doesn't fly with me. Come on, look out for me NYU/Columbia. I know you will.

Jay-Z >>> Kanye.


Haha are you saying I should be disappointed? I felt like anything was pretty good with my numbers, although idk that I want to take on this kind of debt.. not really sure how to feel at this point.

I mean I'm sport 30K in undergrad debt so that offer does nothing for me. I was honestly surprised I even got in and I suppose I should be grateful (and I am), but I just can't afford that. I hope it works out for you.

User avatar
arism87
Posts: 1311
Joined: Sat Sep 04, 2010 7:46 pm

Re: UChicago 2011

Postby arism87 » Fri Feb 18, 2011 11:10 pm

Non-Chalant1 wrote:I mean I'm sport 30K in undergrad debt so that offer does nothing for me. I was honestly surprised I even got in and I suppose I should be grateful (and I am), but I just can't afford that. I hope it works out for you.


Yep I'm grateful for it but I'm with you- not sure I can stomach the debt. I'll visit and decide later? lol

User avatar
Dany
Posts: 11580
Joined: Mon Sep 28, 2009 3:00 pm

Re: UChicago 2011

Postby Dany » Sat Feb 19, 2011 11:33 am

Got my offer yesterday after two hours of freaking out (will tell the story later but right now I'm at the beach!) and it's DEFINITELY Chicago for me! :D :D :D

I'm kind of weird about debt - I think it's really personal to know how much I'll be taking out in loans - so I won't be sharing the exact amount of my scholarship here or via PM, just as a heads up. <3 y'all and congrats to the others who were as pleased as I was!!

123kl
Posts: 394
Joined: Sun Feb 07, 2010 2:21 pm

Re: UChicago 2011

Postby 123kl » Sat Feb 19, 2011 11:38 am

Got 15k, 5k a year. Not enough to sway me from Harvard

User avatar
WhatSarahSaid
Posts: 293
Joined: Tue Jun 02, 2009 2:01 pm

Re: UChicago 2011

Postby WhatSarahSaid » Sat Feb 19, 2011 12:12 pm

Barring some crazy development in my cycle, I'll be in Hyde Park this year.

Has anyone looked at their academic calendar yet? They start so late in September, which is wild to me.




Return to “Law School Acceptances, Denials, and Waitlists”

Who is online

Users browsing this forum: MSNbot Media and 4 guests