The Official December 2017 Waiters Thread

Prepare for the LSAT or discuss it with others in this forum.

How did you do??

177-180
7
8%
173-176
11
13%
170-172
5
6%
167-169
18
21%
164-166
14
17%
160-163
10
12%
155-159
10
12%
Below 155
9
11%
 
Total votes: 84

dietcoked

Bronze
Posts: 151
Joined: Sat Jun 04, 2016 11:33 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby dietcoked » Thu Dec 07, 2017 5:59 pm

Also Mikey and anyone else in the NYC area, the last week of December I'll be back home there - seriously down af to get drinks if by some 0.000001% chance scores release

User avatar
MercW07

Bronze
Posts: 282
Joined: Tue Mar 28, 2017 9:25 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby MercW07 » Thu Dec 07, 2017 6:09 pm

dietcoked wrote:How are your guys' essays coming along??







This is my last take and I desperately want the page count to hit 170+...


Just need to work on some resume formatting, but other than that Im done. I may whip up some why X essay's closer to score release day, but as of right now Im good.

littlewing67

Silver
Posts: 772
Joined: Wed Apr 06, 2016 7:08 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby littlewing67 » Thu Dec 07, 2017 6:22 pm

.
Last edited by littlewing67 on Fri Dec 08, 2017 5:48 pm, edited 1 time in total.

Mikey

Platinum
Posts: 8047
Joined: Sat Nov 28, 2015 5:24 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby Mikey » Thu Dec 07, 2017 6:28 pm

littlewing67 wrote:Lol day 2 at my job. Yeah this isn’t going to work out... I’m going to stay until I find something else.

Damn what happened

dietcoked

Bronze
Posts: 151
Joined: Sat Jun 04, 2016 11:33 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby dietcoked » Thu Dec 07, 2017 6:33 pm

MercW07 wrote:
dietcoked wrote:How are your guys' essays coming along??







This is my last take and I desperately want the page count to hit 170+...


Just need to work on some resume formatting, but other than that Im done. I may whip up some why X essay's closer to score release day, but as of right now Im good.


Congrats! I just bought 7Sage's one-time edit. My wallet is crying.

dietcoked

Bronze
Posts: 151
Joined: Sat Jun 04, 2016 11:33 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby dietcoked » Thu Dec 07, 2017 6:33 pm

littlewing67 wrote:Lol day 2 at my job. Yeah this isn’t going to work out... I’m going to stay until I find something else.


:(

User avatar
JamesBlahDeBlah

Bronze
Posts: 200
Joined: Mon Nov 20, 2017 12:35 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby JamesBlahDeBlah » Thu Dec 07, 2017 6:41 pm

dietcoked wrote:Congrats! I just bought 7Sage's one-time edit. My wallet is crying.


I used 7Sage for my PS and it was a great experience! Mainly because my first draft (and by first I mean, like, 20th, but first I was willing to show even a stranger whose purpose in life is to help me make it not terrible) was awful and they put the trains back on the track with a little topic guidance.

Do I like my PS? Absolutely not, but I was never going to write something I was happy with even with infinite time and they said it was good. I feel a lot better having professional feedback telling me I'm probably gonna be fine.
Last edited by JamesBlahDeBlah on Fri Jan 26, 2018 10:12 pm, edited 1 time in total.

dietcoked

Bronze
Posts: 151
Joined: Sat Jun 04, 2016 11:33 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby dietcoked » Thu Dec 07, 2017 6:52 pm

JamesBlahDeBlah wrote:
dietcoked wrote:Congrats! I just bought 7Sage's one-time edit. My wallet is crying.


I used 7Sage for my PS and it was a great experience! Mainly because my first draft (and by first I mean, like, 20th, but first I was willing to show even a stranger whose purpose in life is to help me make it not terrible) was awful and they put the trains back on the track with a little topic guidance.

Do I like my PS? Absolutely not, but I was never going to write something I was happy with even with infinite time and they said it was good. I feel a lot better having professional feedback telling me I'm probably gonna be fine.


Thank you so much for the reassurance. Seriously going to exist off of ramen for the next few months post-Christmas and application fees.

Did you get the unlimited version? I figured that even if I got two one-time edits it’d still be cheaper than the unlimited version. And I didn’t know really how many edits I would go through.

User avatar
Experiment626

Silver
Posts: 811
Joined: Sat Feb 18, 2017 9:43 am

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby Experiment626 » Thu Dec 07, 2017 7:04 pm

MercW07 wrote:How has it not even been a week since we've taken that damn test?? It feels like its been months!!

180

User avatar
Experiment626

Silver
Posts: 811
Joined: Sat Feb 18, 2017 9:43 am

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby Experiment626 » Thu Dec 07, 2017 7:06 pm

dietcoked wrote:How are your guys' essays coming along??







This is my last take and I desperately want the page count to hit 170+...


I'm done with my main essays. Just one last school specific one and I'm done with my competitive apps.

page count superstition was for the study group thread, not waiters.

dietcoked

Bronze
Posts: 151
Joined: Sat Jun 04, 2016 11:33 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby dietcoked » Thu Dec 07, 2017 7:16 pm

Experiment626 wrote:
dietcoked wrote:How are your guys' essays coming along??







This is my last take and I desperately want the page count to hit 170+...


I'm done with my main essays. Just one last school specific one and I'm done with my competitive apps.

page count superstition was for the study group thread, not waiters.


Oh! I propose an additional tradition. ;)

My mom texted me saying she had a dream I got a perfect score. I have bad news for her.

littlewing67

Silver
Posts: 772
Joined: Wed Apr 06, 2016 7:08 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby littlewing67 » Thu Dec 07, 2017 7:37 pm

.
Last edited by littlewing67 on Fri Dec 08, 2017 5:48 pm, edited 1 time in total.

etramak

Silver
Posts: 747
Joined: Sun May 22, 2016 11:58 am

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby etramak » Thu Dec 07, 2017 7:42 pm

.
Last edited by etramak on Wed Dec 27, 2017 11:05 pm, edited 1 time in total.

dietcoked

Bronze
Posts: 151
Joined: Sat Jun 04, 2016 11:33 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby dietcoked » Thu Dec 07, 2017 7:46 pm

littlewing67 wrote:
Mikey wrote:
littlewing67 wrote:Lol day 2 at my job. Yeah this isn’t going to work out... I’m going to stay until I find something else.

Damn what happened


-Lack of professionalism. Lots of people using the “r” word and other derogatory language and discussing R rated stuff out loud.
-Lack of effort to help me learn/train me in their procedures how they operate.
-Complete lack of organization for their files. No pedigrees, time sheets, filling me in on emails. Files are one big mess with shit missing. I know real estate very well and can work independently without supervision, but not if there’s so much shit missing from a file and no online shared database with client info.
-15 mins from my house yet no parking. I paid $13 to park for one day...

Overall, I’m not happy and I can’t torture myself for the next 8 or so months before law school. Well see I’m gonna stick it out until I find something else hopefully.


That's such a problematic work environment ... :( Is this a small company? I.e. no HR hotline that you can reach out to? I know HR works to protect the company, but I feel like there's a lot of reputational risk here...

Mikey

Platinum
Posts: 8047
Joined: Sat Nov 28, 2015 5:24 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby Mikey » Thu Dec 07, 2017 7:49 pm

littlewing67 wrote:
Mikey wrote:
littlewing67 wrote:Lol day 2 at my job. Yeah this isn’t going to work out... I’m going to stay until I find something else.

Damn what happened


-Lack of professionalism. Lots of people using the “r” word and other derogatory language and discussing R rated stuff out loud.
-Lack of effort to help me learn/train me in their procedures how they operate.
-Complete lack of organization for their files. No pedigrees, time sheets, filling me in on emails. Files are one big mess with shit missing. I know real estate very well and can work independently without supervision, but not if there’s so much shit missing from a file and no online shared database with client info.
-15 mins from my house yet no parking. I paid $13 to park for one day...

Overall, I’m not happy and I can’t torture myself for the next 8 or so months before law school. Well see I’m gonna stick it out until I find something else hopefully.

Damn that sucks :/

You still gonna look for paralegal work or just anything really?

littlewing67

Silver
Posts: 772
Joined: Wed Apr 06, 2016 7:08 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby littlewing67 » Thu Dec 07, 2017 7:53 pm

.
Last edited by littlewing67 on Fri Dec 08, 2017 5:49 pm, edited 1 time in total.

littlewing67

Silver
Posts: 772
Joined: Wed Apr 06, 2016 7:08 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby littlewing67 » Thu Dec 07, 2017 7:58 pm

.
Last edited by littlewing67 on Fri Dec 08, 2017 5:49 pm, edited 1 time in total.

Mikey

Platinum
Posts: 8047
Joined: Sat Nov 28, 2015 5:24 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby Mikey » Thu Dec 07, 2017 8:25 pm

littlewing67 wrote:
Mikey wrote:Damn that sucks :/

You still gonna look for paralegal work or just anything really?


Paralegal work preferably :roll:

I'm sure you can get another one!

the situation sucks though, sorry :(

littlewing67

Silver
Posts: 772
Joined: Wed Apr 06, 2016 7:08 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby littlewing67 » Thu Dec 07, 2017 8:40 pm

.
Last edited by littlewing67 on Fri Dec 08, 2017 5:49 pm, edited 1 time in total.

Mikey

Platinum
Posts: 8047
Joined: Sat Nov 28, 2015 5:24 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby Mikey » Thu Dec 07, 2017 8:47 pm

littlewing67 wrote:
Mikey wrote:
littlewing67 wrote:
Mikey wrote:Damn that sucks :/

You still gonna look for paralegal work or just anything really?


Paralegal work preferably :roll:

I'm sure you can get another one!

the situation sucks though, sorry :(


All good I just set an appointment for an interview at another firm for tomorrow morning before work at my current job. 8)

SAVAGEEE :mrgreen: 8) 8)

good luck!

vikingrunner

New
Posts: 75
Joined: Mon Sep 04, 2017 5:01 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby vikingrunner » Fri Dec 08, 2017 2:23 am

So we just got told at work today that our department is going to be bought out by a different company and they would take over as of June 1st. I think that is a pretty good excuse to leave and have 2+ months to chill before school starts. If they downsize I don't want to take a job from someone who actually needs it, and we have a lot of 1st gen immigrants that probably would not find much opportunity in the job market.

Samonebby

New
Posts: 11
Joined: Fri Jan 15, 2016 2:51 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby Samonebby » Fri Dec 08, 2017 8:59 am

Just got an email from Columbia inviting me to apply it's not the first t13 to do so but this email emphasized that I was invited to apply and receiving a fee waiver based on my lsat alone. Do schools see our December score before we do? I just don't see them saying that about my previous 155 even if I'm an AA.

dietcoked

Bronze
Posts: 151
Joined: Sat Jun 04, 2016 11:33 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby dietcoked » Fri Dec 08, 2017 9:08 am

Samonebby wrote:Just got an email from Columbia inviting me to apply it's not the first t13 to do so but this email emphasized that I was invited to apply and receiving a fee waiver based on my lsat alone. Do schools see our December score before we do? I just don't see them saying that about my previous 155 even if I'm an AA.


I don’t think they do and I doubt that all the scores have even been processed yet. I got the same email lol. I think they’re baiting us but I’ll take fee waiver.

I lol-ed at the fact they spent like paragraphs saying that THIS IN NO WAY MEANS YOU WILL GET IN.

Samonebby

New
Posts: 11
Joined: Fri Jan 15, 2016 2:51 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby Samonebby » Fri Dec 08, 2017 9:54 am

dietcoked wrote:
Samonebby wrote:Just got an email from Columbia inviting me to apply it's not the first t13 to do so but this email emphasized that I was invited to apply and receiving a fee waiver based on my lsat alone. Do schools see our December score before we do? I just don't see them saying that about my previous 155 even if I'm an AA.


I don’t think they do and I doubt that all the scores have even been processed yet. I got the same email lol. I think they’re baiting us but I’ll take fee waiver.

I lol-ed at the fact they spent like paragraphs saying that THIS IN NO WAY MEANS YOU WILL GET IN.



Right! lol Columbia way to get my hopes up and then bring em back down :roll: but I'll bite and apply anyway!

littlewing67

Silver
Posts: 772
Joined: Wed Apr 06, 2016 7:08 pm

Re: The Official December 2017 Waiters Thread

Postby littlewing67 » Fri Dec 08, 2017 10:09 am

.
Last edited by littlewing67 on Fri Dec 08, 2017 5:49 pm, edited 1 time in total.



Return to “LSAT Prep and Discussion Forum?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests