Is Kaplan that bad?

Irundistance
Posts: 86
Joined: Thu Apr 04, 2013 10:39 pm

Is Kaplan that bad?

Postby Irundistance » Sun Jun 09, 2013 5:41 pm

Is Kaplan really that terrible? Some people I know swear by it, others tell me to not take their prep course. What makes it so bad?

User avatar
Nova
Posts: 9116
Joined: Sun Apr 15, 2012 8:55 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Nova » Sun Jun 09, 2013 5:44 pm

too basic

relatively poor explanations

Teachers only need a 90th percentile score to be qualified

Irundistance
Posts: 86
Joined: Thu Apr 04, 2013 10:39 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Irundistance » Sun Jun 09, 2013 5:48 pm

Thank you! I couldn't understand why all the negativity surrounding Kaplan haha

Irundistance
Posts: 86
Joined: Thu Apr 04, 2013 10:39 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Irundistance » Sun Jun 09, 2013 5:48 pm

Nova, did you take a prep course by any chance?

User avatar
Nova
Posts: 9116
Joined: Sun Apr 15, 2012 8:55 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Nova » Sun Jun 09, 2013 5:51 pm

I did not

I basically did Noodley's and highly recommend it
viewtopic.php?f=6&t=195603

User avatar
enidwexler
Posts: 159
Joined: Sun Jun 10, 2012 10:05 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby enidwexler » Mon Jun 10, 2013 5:53 pm

I did Kaplan's "LSAT Advantage – On Site" program last February. I started out with a 152 diagnostic, and the course alone bumped me up to a 160 average on my PT's. But when I didn't score as well as I wanted during the June administration, I bought the PowerScore Bibles - got through them and realized that they explained things WAY clearer than Kaplan, and the books were so much cheaper than the Kaplan course. The Bibles bumped me up to a 168 PT average. If I could have gone back and done things differently, I would have skipped the Kaplan course and just bought the Bibles - and treated myself to a cruise vacation with the extra money.

User avatar
Young Marino
Posts: 826
Joined: Fri Apr 26, 2013 6:36 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Young Marino » Mon Jun 10, 2013 6:05 pm

Sucks donkey dick. Biggest waste of $1200 ever

User avatar
lasersgopewpew
Posts: 152
Joined: Thu Apr 25, 2013 3:37 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby lasersgopewpew » Mon Jun 10, 2013 6:09 pm

Would not do Kaplan again if I had it to do over. One strong positive are the materials they give you...all the actual old questions and complete tests WITH an experimental section built in. I'm not sure if other programs offer something similar, but I thought that was the one good part. Other than that, do something else.

User avatar
Clyde Frog
Posts: 7050
Joined: Sun May 26, 2013 2:27 am

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Clyde Frog » Mon Jun 10, 2013 9:05 pm

ALeal90 wrote:Sucks donkey dick. Biggest waste of $1200 ever



Damn dude. You could buy 1,200 McChickens with that.

User avatar
Nova
Posts: 9116
Joined: Sun Apr 15, 2012 8:55 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Nova » Mon Jun 10, 2013 9:06 pm

The fact your teacher could have scored a 163 is what seals Kaplan courses as a joke

thelawdoctor
Posts: 416
Joined: Fri Jan 11, 2013 6:12 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby thelawdoctor » Mon Jun 10, 2013 9:10 pm

Nova wrote:The fact your teacher could have scored a 163 is what seals Kaplan courses as a joke



...
Last edited by thelawdoctor on Tue Jun 11, 2013 12:06 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Nova
Posts: 9116
Joined: Sun Apr 15, 2012 8:55 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Nova » Mon Jun 10, 2013 9:11 pm

i know right?!

thelawdoctor
Posts: 416
Joined: Fri Jan 11, 2013 6:12 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby thelawdoctor » Mon Jun 10, 2013 9:13 pm

Nova wrote:i know right?!


you changed it.............(bastard) :evil:
Last edited by thelawdoctor on Tue Jun 11, 2013 12:06 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Nova
Posts: 9116
Joined: Sun Apr 15, 2012 8:55 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Nova » Mon Jun 10, 2013 9:15 pm

:shock: :shock:

User avatar
Jeffort
Posts: 1896
Joined: Wed Jun 18, 2008 4:43 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Jeffort » Mon Jun 10, 2013 9:40 pm

Nova wrote:The fact your teacher could have scored a 163 is what seals Kaplan courses as a joke


Depending on which local Kaplan office the course is run from the instructor may not have even been required to get 163+ on a real administration, just on a timed test taken at the office or at home on the 'honor' system.

Irundistance
Posts: 86
Joined: Thu Apr 04, 2013 10:39 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Irundistance » Tue Jun 11, 2013 12:25 am

Nova, your Avatar is legit! Haha Jodi Arias

Irundistance
Posts: 86
Joined: Thu Apr 04, 2013 10:39 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Irundistance » Tue Jun 11, 2013 12:25 am

Jeffort wrote:
Nova wrote:The fact your teacher could have scored a 163 is what seals Kaplan courses as a joke


Depending on which local Kaplan office the course is run from the instructor may not have even been required to get 163+ on a real administration, just on a timed test taken at the office or at home on the 'honor' system.

Oh wow, never knew the bar was set so low

User avatar
Nova
Posts: 9116
Joined: Sun Apr 15, 2012 8:55 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Nova » Tue Jun 11, 2013 12:27 am

Irundistance wrote:Nova, your Avatar is legit! Haha Jodi Arias

thx

people either like it or hate it lol

User avatar
sublime
Posts: 15401
Joined: Sun Mar 10, 2013 12:21 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby sublime » Tue Jun 11, 2013 12:30 am

..

User avatar
ManoftheHour
Posts: 3401
Joined: Tue Jan 22, 2013 6:03 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby ManoftheHour » Tue Jun 11, 2013 12:32 am

Nova wrote:The fact your teacher could have scored a 163 is what seals Kaplan courses as a joke


This. And don't take Princeton Review either. I was a SAT tutor there. To teach, you have to score a 1800. This one girl couldn't do it, but they let her take it home to redo it. At. Home. Wtf...

User avatar
alexrodriguez
Posts: 841
Joined: Wed May 01, 2013 4:59 am

Re: Is Kaplan that bad?

Postby alexrodriguez » Tue Jun 11, 2013 12:45 am

What makes taking a Kaplan course attractive to many people is the idea of spending $1,200 on LSAT preparation. Some people feel better about themselves knowing they just wasted $1,200. It's almost as if paying this price has made them even more committed to law school.

The logic is that by somehow spending a lot of money you are somehow more inclined to score above average.

This makes me think of Good Will Hunting.

“See, the sad thing about a guy like you is in 50 years you're gonna staht doin some thinkin on your own and you're gonna come up with the fact that there are two certaintees in life. One, don't do that. And Two, you dropped a hundred and fifty grand on a fuckin education you coulda got for a dollah fifty in late chahges at the public library.”

thelawdoctor
Posts: 416
Joined: Fri Jan 11, 2013 6:12 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby thelawdoctor » Tue Jun 11, 2013 12:07 pm

sublime wrote:
thelawdoctor wrote:
Nova wrote:i know right?!


REMOVED



Well thanks for making an "attempted access to a site blocked for pornography" flag pop up on my account at work. lol


well, at least we know you are employed............... :roll:

dstars823
Posts: 327
Joined: Thu Mar 24, 2011 12:51 am

Re: Is Kaplan that bad?

Postby dstars823 » Tue Jun 11, 2013 12:23 pm

as a former kaplan instructor i can say that their style is very rigid and honestly not the best for a large majority of people and you had to follow their curriculum very strictly.

Also when i studied for my LSAT i never took a course, i think the courses work well as a supplement rather than your only form of study.

User avatar
Nova
Posts: 9116
Joined: Sun Apr 15, 2012 8:55 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby Nova » Tue Jun 11, 2013 12:25 pm

thelawdoctor wrote:
Nova wrote:i know right?!


you changed it.............(bastard) :evil:

:lol: :lol: :lol:

thelawdoctor
Posts: 416
Joined: Fri Jan 11, 2013 6:12 pm

Re: Is Kaplan that bad?

Postby thelawdoctor » Tue Jun 11, 2013 5:10 pm

Nova wrote:
thelawdoctor wrote:
Nova wrote:i know right?!


you changed it.............(bastard) :evil:

:lol: :lol: :lol:


It's last call vs the morning after all over again! :shock:




Return to “LSAT Prep and Discussion Forum”

Who is online

Users browsing this forum: Baidu [Spider], Google [Bot] and 8 guests