October 2011 Study Log: 180 or Bust!

User avatar
UnamSanctam
Posts: 7176
Joined: Mon Mar 21, 2011 3:17 am

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby UnamSanctam » Wed Jun 29, 2011 9:51 pm

cnyltiak wrote:
UnamSanctam wrote:Yep, I'm getting back to it this weekend Crumps. Come October, you, me, Eich, and [shit I forgot the 4th person]....are going to be score quadruplets. 177...no...180.


ME OBVIOUSLY.


Yeah I thought it was you but you and your Kanadaness made me rethink.

User avatar
Eichörnchen
Posts: 1119
Joined: Wed Nov 04, 2009 8:51 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby Eichörnchen » Wed Jun 29, 2011 11:17 pm

UnamSanctam wrote:Yep, I'm getting back to it this weekend Crumps. Come October, you, me, Eich, and [shit I forgot the 4th person]....are going to be score quadruplets. 177...no...180.

I approve this message.

User avatar
cmckid
Posts: 69
Joined: Sun Jun 05, 2011 11:22 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby cmckid » Wed Jun 29, 2011 11:18 pm

Can I get a 180 too?

User avatar
Eichörnchen
Posts: 1119
Joined: Wed Nov 04, 2009 8:51 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby Eichörnchen » Wed Jun 29, 2011 11:24 pm

cmckid wrote:Can I get a 180 too?

I dunno....the post count is pretty low... :wink:

User avatar
cnyltiak
Posts: 26
Joined: Mon Jun 06, 2011 9:22 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby cnyltiak » Wed Jun 29, 2011 11:27 pm

UnamSanctam wrote:
cnyltiak wrote:
UnamSanctam wrote:Yep, I'm getting back to it this weekend Crumps. Come October, you, me, Eich, and [shit I forgot the 4th person]....are going to be score quadruplets. 177...no...180.


ME OBVIOUSLY.


Yeah I thought it was you but you and your Kanadaness made me rethink.


Because we're... less... smart...?

anewaphorist
Posts: 382
Joined: Sat Sep 29, 2007 5:13 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby anewaphorist » Wed Jun 29, 2011 11:27 pm

Just checking in. I'm taking the test Oct. 1 and PTing around 170 right now on the really old tests, so I've no idea what my scores will be on PTs 25+.

User avatar
Eichörnchen
Posts: 1119
Joined: Wed Nov 04, 2009 8:51 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby Eichörnchen » Wed Jun 29, 2011 11:32 pm

anewaphorist wrote:Just checking in. I'm taking the test Oct. 1 and PTing around 170 right now on the really old tests, so I've no idea what my scores will be on PTs 25+.

Haha are we all supposed to check into Crumps' study log?

User avatar
cmckid
Posts: 69
Joined: Sun Jun 05, 2011 11:22 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby cmckid » Wed Jun 29, 2011 11:33 pm

Eichörnchen wrote:
cmckid wrote:Can I get a 180 too?

I dunno....the post count is pretty low... :wink:


Fixable. Plus my avatar is the bomb.

User avatar
wtrc
Posts: 2057
Joined: Mon May 30, 2011 9:37 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby wtrc » Wed Jun 29, 2011 11:52 pm

Which 20 PTs do you plan on doing starting 10 weeks before the test? Have you done them already?

I'm in a very similar boat as you-- high 160's but I want at least low to mid 170's in Oct.

It's so annoying because I look back at my June test... and if I guessed a bit "better" or avoided a few careless errors I would have hit 170. Agh.

User avatar
UnamSanctam
Posts: 7176
Joined: Mon Mar 21, 2011 3:17 am

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby UnamSanctam » Wed Jun 29, 2011 11:54 pm

cnyltiak wrote:
UnamSanctam wrote:
cnyltiak wrote:
UnamSanctam wrote:Yep, I'm getting back to it this weekend Crumps. Come October, you, me, Eich, and [shit I forgot the 4th person]....are going to be score quadruplets. 177...no...180.


ME OBVIOUSLY.


Yeah I thought it was you but you and your Kanadaness made me rethink.


Because we're... less... smart...?


Because your schools don't place as much emphasis on the LSAT.

And you're...less...smart... :lol:

Sorry for the thread hijack, Crumps. I'll go to bed and let it get back on-topic.

User avatar
crumpetsandtea
Posts: 7156
Joined: Thu Jun 17, 2010 7:57 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby crumpetsandtea » Thu Jun 30, 2011 3:14 pm

egirarde wrote:You are my idol... I'm starting back after the holiday... 180 OR BUST!!!

XD! There are way better idols for this sort of thing, trust me. *coughs and looks pointedly at incomp*
UnamSanctam wrote:Yep, I'm getting back to it this weekend Crumps. Come October, you, me, Eich, and [shit I forgot the 4th person]....are going to be score quadruplets. 177...no...180.

WHOOO!!!! It's going to happen. Or I'll /self. :cry: At this point, even if I get a 170 flat, I'll be disappointed. Who studies this hard and only improves 1 pt at a time? FAIL.
Yeags wrote:Right here with ya Crumps! I'm sorry about June :( You were prepping so well. I felt I was ready too but busted on the real RC, only difference is that I cancelled my score so I'll never know whether my LG/LR were okay. Let's aim for perfection for October :) Even if we don't reach the moon, we'll still land among the stars :lol: By the way, are you planning on re-doing the most recent PTs? I used the most recent ones for June already.

Awww thanks Yeags!!! If you want I'll show you the released booklets so maybe you can work from memory and see what you might've gotten on the actual test (:
weathercoins wrote:Which 20 PTs do you plan on doing starting 10 weeks before the test? Have you done them already? I'm in a very similar boat as you-- high 160's but I want at least low to mid 170's in Oct. It's so annoying because I look back at my June test... and if I guessed a bit "better" or avoided a few careless errors I would have hit 170. Agh.

I'll be doing 43 to 63. And yes, I've done them already. But I've done all the PTs from 29 on, so there's not much I can do about that. And I know EXACTLY WHAT YOU MEAN about the annoying mistakes. I missed 1 on LR2, and I went back (without checkign the answers) and re-did the problem and got it right. If I hadn't made that silly mistake, I would have gotten a 170. FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU SELF.

User avatar
crumpetsandtea
Posts: 7156
Joined: Thu Jun 17, 2010 7:57 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby crumpetsandtea » Sun Jul 24, 2011 3:42 pm

45 -- 07/24/11 ----- LR:-1/-3 ; RC: -2 ; LG: -0 -----------94/177

So...not a bad way to start off the re-studying schedule. I'd be more excited if it wasn't for the fact that this is the same scaled score I got last time (-1/-2/-4/-0 split). Soooo technically not much improvement, but oh wellllll.

I'm doing RC drills this week, hopefully this will improve my RC skills on the test. LR drills will follow that, and as long as I maintain -0 LG I should be good to go!!!

User avatar
soj
Posts: 7735
Joined: Sat Jan 16, 2010 11:10 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby soj » Sun Jul 24, 2011 3:44 pm

FUCK YEAH! <3 <3

User avatar
Eichörnchen
Posts: 1119
Joined: Wed Nov 04, 2009 8:51 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby Eichörnchen » Sun Jul 24, 2011 3:45 pm

Crumps you are a beast. 177.

--ImageRemoved--

User avatar
incompetentia
Posts: 2307
Joined: Thu Sep 30, 2010 2:57 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby incompetentia » Sun Jul 24, 2011 4:29 pm

crumpetsandtea wrote:45 -- 07/24/11 ----- LR:-1/-3 ; RC: -2 ; LG: -0 -----------94/177

So...not a bad way to start off the re-studying schedule. I'd be more excited if it wasn't for the fact that this is the same scaled score I got last time (-1/-2/-4/-0 split). Soooo technically not much improvement, but oh wellllll.

I'm doing RC drills this week, hopefully this will improve my RC skills on the test. LR drills will follow that, and as long as I maintain -0 LG I should be good to go!!!

http://www.nooooooooooooooo.com/

User avatar
crumpetsandtea
Posts: 7156
Joined: Thu Jun 17, 2010 7:57 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby crumpetsandtea » Mon Aug 08, 2011 1:21 pm

PT 57 this weekend...

Split:
LG -0
LR -2
LR -2
RC -3

Raw: 95
Scaled: 175

I WAS excited...until I saw that the first time I took it I'd gotten a 177 (-0/-2/-1/-3)

FMLLLLL. Ugh. It's a little worrying that I'm doing worse that I was doing the first time around. How can I improve?!?!!?!?!?!?! FFFFUUUUU.

User avatar
clouds101
Posts: 83
Joined: Fri Jun 26, 2009 9:04 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby clouds101 » Mon Aug 08, 2011 1:25 pm

crumpets, this is a fantastic score!! && I'm very excited to see that you resurrected your study log. please update more :D

how often do you plan on PTing these next few weeks?

User avatar
crumpetsandtea
Posts: 7156
Joined: Thu Jun 17, 2010 7:57 pm

Re: October 2011 Study Log: 180 or Bust!

Postby crumpetsandtea » Mon Aug 08, 2011 1:35 pm

clouds101 wrote:crumpets, this is a fantastic score!! && I'm very excited to see that you resurrected your study log. please update more :D

how often do you plan on PTing these next few weeks?

Hey! Thanks clouds (: I'm just stressing about doing the same/worse this October. I don't think my fragile psyche could handle another failure.

I've been sort of flaky with my PT schedule--I meant to be doing 2 every week but it's been more like 1 every 2 weeks :oops: From here on out though, I'll be shooting for 1-2 per week from the 45-64 range of tests. My biggest thing with tests (that I haven't been upholding at all :oops: ) is that I want to replicate a normal schedule for the real test--so, waking up at 7, working out, eating breakfast, starting at 9:30 or 10. The problem is that I've been waking up at 10 and starting the test at 11 :\




Return to “LSAT Prep and Discussion Forum”

Who is online

Users browsing this forum: Alexandros, ngogirl12, PresidentIJohnson, towel13661 and 6 guests