HA1L THE CLASS OF 2020 [[Michigan]]

(housing, friendships, future exams, all things 2020)

We're headed to Hogwarts, so what's your house?

Gryffindor
5
11%
Hufflepuff
10
23%
Ravenclaw
12
27%
Slytherin
9
20%
Regardless of what the quiz says, I'm a muggle, tbh.
8
18%
 
Total votes: 44

User avatar
BoyJord

Bronze
Posts: 242
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:15 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby BoyJord » Wed Mar 29, 2017 3:03 pm

N.E.1 begin to negotiate yet/have success negotiating already?

User avatar
amberb94

Bronze
Posts: 331
Joined: Fri Sep 30, 2016 3:37 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby amberb94 » Wed Mar 29, 2017 3:11 pm

I'm officially coming to ASW next weekend. I look forward to seeing some of you there (maybe).
:mrgreen:

User avatar
brinicolec

Gold
Posts: 4480
Joined: Wed Jun 29, 2016 7:09 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby brinicolec » Wed Mar 29, 2017 3:25 pm

BoyJord wrote:N.E.1 begin to negotiate yet/have success negotiating already?


Waiting on Northwestern's offer before I start.

User avatar
BoyJord

Bronze
Posts: 242
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:15 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby BoyJord » Wed Mar 29, 2017 5:45 pm

Is there anyone ITT who was convinced to enroll after visiting for ASW last week. Or was it a nice weekend that has zero influence on your ultimate choice? I am curious to hear if ASWs are influential for people or if most of the matriculation decisions are made without consideration of ASW experiences.

User avatar
dietcoke1

Silver
Posts: 1326
Joined: Tue Mar 08, 2016 8:18 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby dietcoke1 » Wed Mar 29, 2017 5:49 pm

BoyJord wrote:Is there anyone ITT who was convinced to enroll after visiting for ASW last week. Or was it a nice weekend that has zero influence on your ultimate choice? I am curious to hear if ASWs are influential for people or if most of the matriculation decisions are made without consideration of ASW experiences.


absolutely convinced me to attend assuming the money makes sense for me. I could have very easily gone either way and ASW put it towards the top of my choices.

dmc1275

New
Posts: 82
Joined: Mon Dec 05, 2016 4:44 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby dmc1275 » Wed Mar 29, 2017 10:31 pm

BoyJord wrote:N.E.1 begin to negotiate yet/have success negotiating already?


Michigan sent me the nicest "nah" email today after my attempt. A little disappointed but still really love the school and have a good offer.

User avatar
Bob loblaw law blog

Bronze
Posts: 210
Joined: Tue Jul 12, 2016 7:51 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby Bob loblaw law blog » Wed Mar 29, 2017 10:37 pm

Deposited. See y'all in Ann Arbor!

User avatar
brinicolec

Gold
Posts: 4480
Joined: Wed Jun 29, 2016 7:09 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby brinicolec » Thu Mar 30, 2017 2:02 am

dietcoke1 wrote:
BoyJord wrote:Is there anyone ITT who was convinced to enroll after visiting for ASW last week. Or was it a nice weekend that has zero influence on your ultimate choice? I am curious to hear if ASWs are influential for people or if most of the matriculation decisions are made without consideration of ASW experiences.


absolutely convinced me to attend assuming the money makes sense for me. I could have very easily gone either way and ASW put it towards the top of my choices.


Hey, hey. As the resident (previously) anti-AA person ITT, I'm here to tell you that Michigan's ASW absolutely, 10000% convinced me to attend when I had previously been like 95% certain I hated AA and no level of greatness of a school could make up for that. I was right that the greatness of the school didn't make up for it because... there are plenty of great schools but damn, does Michigan have some really great people. They make up for it. They're what won me over. 10/10 recommend ASW over visiting any other time (as someone who did both like two weeks apart lol) because yes, you can sit in on a class and maybe talk to a couple students who aren't too busy but like... the amount of students available to you during ASW is insane (in a good way) and you can tell they all just very genuinely enjoy being at Michigan and they don't take themselves too seriously all the time, which was a huge relief because I feel like some law students are "on" all the time and I can't live my life that way lol. PLUS, I think there's also something to be said about being able to meet your potential future classmates and figuring out how you gel with them.

User avatar
brinicolec

Gold
Posts: 4480
Joined: Wed Jun 29, 2016 7:09 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby brinicolec » Thu Mar 30, 2017 2:03 am

Bob loblaw law blog wrote:Deposited. See y'all in Ann Arbor!


Image

I'm still waiting to figure out what my $$$ is gonna look like before depositing anywhere lol.

User avatar
brinicolec

Gold
Posts: 4480
Joined: Wed Jun 29, 2016 7:09 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby brinicolec » Thu Mar 30, 2017 2:09 am

brinicolec wrote:
Anon.y.mousse. wrote:
batlaw wrote:
brinicolec wrote:On the web site they say to dress casual (because the students here don't dress up for class).

I'm pretty sure I'm going drinking Thursday night.. and Friday night (I'm staying with a current 1L lol).


I'll try to keep it casual then =).

S.Picquery wrote:Also while today is gonna be cold, tomorrow is going to hit 68 degrees. Just so you know.


I saw this, but thanks for the heads up! It looks like rain on Saturday, so all sorts of weather to be ready for.


welcome to Michigan weather! :D


If I leave without ending up sick it'll be a miracle


Update: there was no miracle. I am sick :lol:

User avatar
gargleblaster

Bronze
Posts: 162
Joined: Mon Feb 13, 2017 6:05 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby gargleblaster » Thu Mar 30, 2017 2:13 am

Bob loblaw law blog wrote:Deposited. See y'all in Ann Arbor!


Lobbin Law Bombs over here

User avatar
Bob loblaw law blog

Bronze
Posts: 210
Joined: Tue Jul 12, 2016 7:51 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby Bob loblaw law blog » Thu Mar 30, 2017 3:22 am

brinicolec wrote:
Bob loblaw law blog wrote:Deposited. See y'all in Ann Arbor!


Image

I'm still waiting to figure out what my $$$ is gonna look like before depositing anywhere lol.


Hahaha that gif is excellent

I was lucky enough to get a pretty generous offer from Michigan (esp compared to the sort of offers I got in the rest of the T13) so it wasn't all that hard to pull the trigger. Good luck with the $$$! I hope it works out for you and Michigan makes it rain so we can be summer starters together!

Anon.y.mousse.

Silver
Posts: 599
Joined: Thu Dec 01, 2016 5:35 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby Anon.y.mousse. » Thu Mar 30, 2017 1:14 pm

brinicolec wrote:
Update: there was no miracle. I am sick :lol:


I got sick too :roll:

User avatar
Dreadhead168

New
Posts: 49
Joined: Thu Oct 20, 2016 12:22 am

Re: Michigan Class of 2020

Postby Dreadhead168 » Thu Mar 30, 2017 1:31 pm

brinicolec wrote:
dietcoke1 wrote:
BoyJord wrote:Is there anyone ITT who was convinced to enroll after visiting for ASW last week. Or was it a nice weekend that has zero influence on your ultimate choice? I am curious to hear if ASWs are influential for people or if most of the matriculation decisions are made without consideration of ASW experiences.


absolutely convinced me to attend assuming the money makes sense for me. I could have very easily gone either way and ASW put it towards the top of my choices.


Hey, hey. As the resident (previously) anti-AA person ITT, I'm here to tell you that Michigan's ASW absolutely, 10000% convinced me to attend when I had previously been like 95% certain I hated AA and no level of greatness of a school could make up for that. I was right that the greatness of the school didn't make up for it because... there are plenty of great schools but damn, does Michigan have some really great people. They make up for it. They're what won me over. 10/10 recommend ASW over visiting any other time (as someone who did both like two weeks apart lol) because yes, you can sit in on a class and maybe talk to a couple students who aren't too busy but like... the amount of students available to you during ASW is insane (in a good way) and you can tell they all just very genuinely enjoy being at Michigan and they don't take themselves too seriously all the time, which was a huge relief because I feel like some law students are "on" all the time and I can't live my life that way lol. PLUS, I think there's also something to be said about being able to meet your potential future classmates and figuring out how you gel with them.


Took me a minute to realize AA stood for "Ann Arbor", not "African American" LOL.

User avatar
Sarastro

Bronze
Posts: 389
Joined: Tue Jun 14, 2016 3:25 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby Sarastro » Thu Mar 30, 2017 1:38 pm

Dreadhead168 wrote:
brinicolec wrote:Hey, hey. As the resident (previously) anti-AA person ITT, I'm here to tell you that Michigan's ASW absolutely, 10000% convinced me to attend when I had previously been like 95% certain I hated AA and no level of greatness of a school could make up for that....

Took me a minute to realize AA stood for "Ann Arbor", not "African American" LOL.

You're definitely not the only one

User avatar
brinicolec

Gold
Posts: 4480
Joined: Wed Jun 29, 2016 7:09 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby brinicolec » Thu Mar 30, 2017 3:58 pm

Anon.y.mousse. wrote:
brinicolec wrote:
Update: there was no miracle. I am sick :lol:


I got sick too :roll:


Smh. So worth it though :lol: :lol:

User avatar
Sarastro

Bronze
Posts: 389
Joined: Tue Jun 14, 2016 3:25 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby Sarastro » Thu Mar 30, 2017 4:31 pm

Well, NU was the last scholarship I was waiting on and it's nothing I can use to negotiate with. Still waiting for UVA and H to find my applications after ghosting me for 4 and 5 months respectively, so I'm not exactly expecting a full ride from either of them... That means my cycle is, for my purposes, FINALLY OVER!

Gonna deposit tonight and get the ball rolling. See you guys soon! :D :D :D

User avatar
brinicolec

Gold
Posts: 4480
Joined: Wed Jun 29, 2016 7:09 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby brinicolec » Thu Mar 30, 2017 5:27 pm

Sarastro wrote:Well, NU was the last scholarship I was waiting on and it's nothing I can use to negotiate with. Still waiting for UVA and H to find my applications after ghosting me for 4 and 5 months respectively, so I'm not exactly expecting a full ride from either of them... That means my cycle is, for my purposes, FINALLY OVER!

Gonna deposit tonight and get the ball rolling. See you guys soon! :D :D :D



I didn't have any money from Michigan so I was waiting on NU before sending in a competing scholarship thing. I got 15k from NU... Not great, but better than nothing lol. Also have some pretty solid offers from UT and Georgetown that I'm hoping will be helpful.

User avatar
BoyJord

Bronze
Posts: 242
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:15 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby BoyJord » Thu Mar 30, 2017 6:13 pm

brinicolec wrote:Hey, hey. As the resident (previously) anti-AA person ITT, I'm here to tell you that Michigan's ASW absolutely, 10000% convinced me to attend when I had previously been like 95% certain I hated AA and no level of greatness of a school could make up for that. I was right that the greatness of the school didn't make up for it because... there are plenty of great schools but damn, does Michigan have some really great people. They make up for it. They're what won me over. 10/10 recommend ASW over visiting any other time (as someone who did both like two weeks apart lol) because yes, you can sit in on a class and maybe talk to a couple students who aren't too busy but like... the amount of students available to you during ASW is insane (in a good way) and you can tell they all just very genuinely enjoy being at Michigan and they don't take themselves too seriously all the time, which was a huge relief because I feel like some law students are "on" all the time and I can't live my life that way lol. PLUS, I think there's also something to be said about being able to meet your potential future classmates and figuring out how you gel with them.


This has me so pumped for ASW! Woo I feel like submitting a deposit today after reading this.


Bob loblaw law blog wrote:Deposited. See y'all in Ann Arbor!


Image

And this has me convinced you guys are my people! Nothing more Lit than a Brule gif

Keilz

Gold
Posts: 2316
Joined: Mon Dec 24, 2012 2:35 am

Re: Michigan Class of 2020

Postby Keilz » Thu Mar 30, 2017 7:03 pm

Bri you made me so excited for ASW next weekend! I'm glad you've come to love it!!

After I visit, I feel like I'll be able to have some more certainty in my decision.

User avatar
twochipmunks

New
Posts: 90
Joined: Fri Mar 03, 2017 9:47 am

Re: Michigan Class of 2020

Postby twochipmunks » Thu Mar 30, 2017 7:25 pm

Anyone know the chances of negotiating Michigan up from 90k with a Harvard acceptance (and presumably no aid there)?

User avatar
brinicolec

Gold
Posts: 4480
Joined: Wed Jun 29, 2016 7:09 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby brinicolec » Fri Mar 31, 2017 2:15 am

Keilz wrote:Bri you made me so excited for ASW next weekend! I'm glad you've come to love it!!

After I visit, I feel like I'll be able to have some more certainty in my decision.


I definitely think visiting helps. Lol. I'm also all about ~ vibez ~ and stuff though.

User avatar
brinicolec

Gold
Posts: 4480
Joined: Wed Jun 29, 2016 7:09 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby brinicolec » Fri Mar 31, 2017 4:10 am

Y'all, I feel like this should go without saying since we're all future lawyers or whatever, but make sure you READ your LEASE! lol. The place I'm (hopefully) renting next year says cats are allowed on the website. I called to inquire whether or not ferrets would be fine prior to submitting my application and what not and was told yes, just pay the pet deposit. I get my lease, print it out to READ it, and it says pets are not allowed ??????

Maybe it was just a fumble on their part, but idk. Best believe I sent an email like "skrrrrrrrtttttttt this ain't what i was told!" in more proper terms, of course.

User avatar
Sarastro

Bronze
Posts: 389
Joined: Tue Jun 14, 2016 3:25 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby Sarastro » Fri Mar 31, 2017 8:50 am

brinicolec wrote:Y'all, I feel like this should go without saying since we're all future lawyers or whatever, but make sure you READ your LEASE! lol. The place I'm (hopefully) renting next year says cats are allowed on the website. I called to inquire whether or not ferrets would be fine prior to submitting my application and what not and was told yes, just pay the pet deposit. I get my lease, print it out to READ it, and it says pets are not allowed ??????

Maybe it was just a fumble on their part, but idk. Best believe I sent an email like "skrrrrrrrtttttttt this ain't what i was told!" in more proper terms, of course.

Can you please talk some sense into my SO? Exact same thing happened to her, but she was just like "Oh, well the landlord said I could, so it's ok. I trust him, he was really nice!"

Accurate representation of the conversation that followed:
Image

User avatar
brinicolec

Gold
Posts: 4480
Joined: Wed Jun 29, 2016 7:09 pm

Re: Michigan Class of 2020

Postby brinicolec » Sat Apr 01, 2017 2:12 am

Sarastro wrote:
brinicolec wrote:Y'all, I feel like this should go without saying since we're all future lawyers or whatever, but make sure you READ your LEASE! lol. The place I'm (hopefully) renting next year says cats are allowed on the website. I called to inquire whether or not ferrets would be fine prior to submitting my application and what not and was told yes, just pay the pet deposit. I get my lease, print it out to READ it, and it says pets are not allowed ??????

Maybe it was just a fumble on their part, but idk. Best believe I sent an email like "skrrrrrrrtttttttt this ain't what i was told!" in more proper terms, of course.

Can you please talk some sense into my SO? Exact same thing happened to her, but she was just like "Oh, well the landlord said I could, so it's ok. I trust him, he was really nice!"

Accurate representation of the conversation that followed:
Image


I mean, it was literally not a problem for me to have them fix my lease. But whatever's in the lease is essentially law so like........ if the landlord decides to be a dick about it and charge the "finding" fee, they totally can and the whole "Well they told me it was fine" won't hold up because it's like "... you signed a lease that said it's NOT fine."



Return to “TLS Class of 2020 Forum?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests