NYU Class of 2017 - We are real 1Ls now

(housing, friendships, future exams, all things 2017)
User avatar
nothingtosee
Posts: 865
Joined: Tue May 03, 2011 12:08 am

Re: NYU Class of 2017

Postby nothingtosee » Sun Feb 09, 2014 1:20 pm

In the outside chance I get in to H or S I will apply for need aid. Will it look bad if I'm not applying for need aid from every school? Based on ls22 I was thinking of going merit only at nyu because I have a job with an ok salary.

User avatar
metroidbum
Posts: 906
Joined: Mon Jul 01, 2013 4:51 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby metroidbum » Sun Feb 09, 2014 1:35 pm

jdapplicant wrote:How long ago did people who received scholly info submit the Need Access?


Early January

User avatar
t14splitter
Posts: 163
Joined: Mon Jul 01, 2013 5:07 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby t14splitter » Sun Feb 09, 2014 2:09 pm

metroidbum wrote:
jdapplicant wrote:How long ago did people who received scholly info submit the Need Access?


Early January

User avatar
midwest17
Posts: 1686
Joined: Sat Aug 31, 2013 5:27 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby midwest17 » Sun Feb 09, 2014 2:14 pm

cway wrote:
milkandcheerios wrote:oh I agree that the conversations were definitely hit or miss. Some of the older alums were kinda hard to talk to and they weren't trying very hard to "sell" NYU but I had some great convos with the younger more recent graduates. I'm also not the greatest at small talk so that's probably why it was a little awkward for me.

The dean this seem to insinuate that Chicago has a really ugly campus. I really want to see this for myself now because chicago would definitely top my list if i got accepted.

haha well thanks for the question! I'm glad people asked about NYU's "weaknesses" and I really liked the deans answers although I still feel like he rambled a lot :)


Not to totally derail this thread, but I spent a summer at UChicago and actually found the campus quite beautiful. The problem is that if you venture beyond the campus borders, you're in the (actual) murder capital. I wanted to go look at the law school and my friends in Chicago wouldn't even go with me unless we took a car... Great school, unfortunate location. HTH!


This is way, way overstated (though there are plenty of people in Chicago who think this way). Anyone who's spent any amount of time in Hyde Park will have a much more realistic view of the safety, both of the campus and the surrounding areas.

User avatar
thewaves
Posts: 384
Joined: Sun May 12, 2013 7:26 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby thewaves » Sun Feb 09, 2014 2:31 pm

Sorry, this is a noob question, but to be considered for merit scholarships, do we need to submit any forms? It sounds like Vandies have already gone out. I applied for named scholarships but haven't done anything else. Thanks!

User avatar
midwest17
Posts: 1686
Joined: Sat Aug 31, 2013 5:27 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby midwest17 » Sun Feb 09, 2014 3:08 pm

thewaves wrote:Sorry, this is a noob question, but to be considered for merit scholarships, do we need to submit any forms? It sounds like Vandies have already gone out. I applied for named scholarships but haven't done anything else. Thanks!


As far as I can tell, you just have to send FAFSA and Need Access to NYU. You don't need to fill out any NYU specific forms. But I think that all scholarships are delayed for people who applied to the named programs.

User avatar
lawschool22
Posts: 3875
Joined: Thu Jul 25, 2013 5:47 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby lawschool22 » Sun Feb 09, 2014 3:56 pm

I received my merit aid offer as well, through an email telling me to log in to the FAAPS site, which had a PDF of the offer. I was a little disappointed by the offer, tbh. I'll definitely attempt to negotiate it higher.

User avatar
lawschool22
Posts: 3875
Joined: Thu Jul 25, 2013 5:47 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby lawschool22 » Sun Feb 09, 2014 4:07 pm

Does anyone know if the April 4th deadline for accepting NYU aid can be moved? I will not have even attended the admitted student days by that time.

Theopliske8711
Posts: 2213
Joined: Mon Oct 01, 2012 10:21 am

Re: NYU Class of 2017

Postby Theopliske8711 » Sun Feb 09, 2014 5:33 pm

How do we know that Vandies have been sent out? Have people reported receiving them?

User avatar
SplitMyPants
Posts: 1399
Joined: Wed Oct 09, 2013 9:22 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby SplitMyPants » Sun Feb 09, 2014 5:47 pm

Theopliske8711 wrote:How do we know that Vandies have been sent out? Have people reported receiving them?


Yeah, somewhere back ITT.

Theopliske8711
Posts: 2213
Joined: Mon Oct 01, 2012 10:21 am

Re: NYU Class of 2017

Postby Theopliske8711 » Sun Feb 09, 2014 7:14 pm

So, are Vandy's typically handed out to LLMs? I looked online and all the Vandy Scholars seem to be LLMs.

User avatar
midwest17
Posts: 1686
Joined: Sat Aug 31, 2013 5:27 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby midwest17 » Sun Feb 09, 2014 7:17 pm

Theopliske8711 wrote:So, are Vandy's typically handed out to LLMs? I looked online and all the Vandy Scholars seem to be LLMs.


NYU's website only talks about Vandy's for LLMs. But everyone ITT who has reported one has been a JD candidate, and there have apparently been a few handed out to JDs in past years (per LSN).

User avatar
kershka
Posts: 630
Joined: Sat Dec 21, 2013 2:45 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby kershka » Mon Feb 10, 2014 12:54 am

lawschool22 wrote:I received my merit aid offer as well, through an email telling me to log in to the FAAPS site, which had a PDF of the offer. I was a little disappointed by the offer, tbh. I'll definitely attempt to negotiate it higher.

Yeah. Me too. Does anyone know if NYU is typically generous with negotiations?

Theopliske8711
Posts: 2213
Joined: Mon Oct 01, 2012 10:21 am

Re: NYU Class of 2017

Postby Theopliske8711 » Mon Feb 10, 2014 10:24 am

kershka wrote:
lawschool22 wrote:I received my merit aid offer as well, through an email telling me to log in to the FAAPS site, which had a PDF of the offer. I was a little disappointed by the offer, tbh. I'll definitely attempt to negotiate it higher.

Yeah. Me too. Does anyone know if NYU is typically generous with negotiations?


Probably depends on what you have to negotiate. My friend was fairly successful with negotiating between Columbia and NYU.

User avatar
lawschool22
Posts: 3875
Joined: Thu Jul 25, 2013 5:47 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby lawschool22 » Mon Feb 10, 2014 11:30 am

I just got another email from a recent graduate. I want to respond with "this outreach is great and all, but could you maybe see if they could give me more money?" lol

User avatar
barrelofmonkeys
Posts: 1906
Joined: Wed Jun 12, 2013 6:41 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby barrelofmonkeys » Mon Feb 10, 2014 11:33 am

lawschool22 wrote:I just got another email from a recent graduate. I want to respond with "this outreach is great and all, but could you maybe see if they could give me more money?" lol


:lol: :lol: :lol:

Can I be honest? I'm thrilled at all the effort...but, like, maybe a few fewer e-mails would be okay, too.

User avatar
lawschool22
Posts: 3875
Joined: Thu Jul 25, 2013 5:47 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby lawschool22 » Mon Feb 10, 2014 11:38 am

barrelofmonkeys wrote:
lawschool22 wrote:I just got another email from a recent graduate. I want to respond with "this outreach is great and all, but could you maybe see if they could give me more money?" lol


:lol: :lol: :lol:

Can I be honest? I'm thrilled at all the effort...but, like, maybe a few fewer e-mails would be okay, too.


Yeah there has been a lot of outreach :lol: Although I do think I prefer being wooed to silence. :)

Theopliske8711
Posts: 2213
Joined: Mon Oct 01, 2012 10:21 am

Re: NYU Class of 2017

Postby Theopliske8711 » Mon Feb 10, 2014 11:41 am

I'm guessing you guys sent in the merit aid stuff?

Hopin to complete that and the need-based this weekend, along with the FAFSA. Just have to get stuff straightened on my parents' side.

User avatar
lawschool22
Posts: 3875
Joined: Thu Jul 25, 2013 5:47 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby lawschool22 » Mon Feb 10, 2014 11:42 am

Theopliske8711 wrote:I'm guessing you guys sent in the merit aid stuff?

Hopin to complete that and the need-based this weekend, along with the FAFSA. Just have to get stuff straightened on my parents' side.


Yeah, I did merit-only. I'll be appealing, but from what I've heard from informed people, there is no rush to appeal. Waiting a bit is preferable.

User avatar
Marshmallow
Posts: 273
Joined: Wed Jul 24, 2013 2:32 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby Marshmallow » Mon Feb 10, 2014 11:44 am

barrelofmonkeys wrote:
lawschool22 wrote:I just got another email from a recent graduate. I want to respond with "this outreach is great and all, but could you maybe see if they could give me more money?" lol


:lol: :lol: :lol:

Can I be honest? I'm thrilled at all the effort...but, like, maybe a few fewer e-mails would be okay, too.


oh god, i'm glad someone else has brought this up. it's not that i'm ungrateful, but calm down, NYU. i'm totally interested, but stop being so in my face, it's making me a little overwhelmed! (esp. when one of your students calls me from a palo alto area code)

User avatar
mylifeis24
Posts: 323
Joined: Tue Oct 29, 2013 3:23 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby mylifeis24 » Mon Feb 10, 2014 11:47 am

Marshmallow wrote:
barrelofmonkeys wrote:
lawschool22 wrote:I just got another email from a recent graduate. I want to respond with "this outreach is great and all, but could you maybe see if they could give me more money?" lol


:lol: :lol: :lol:

Can I be honest? I'm thrilled at all the effort...but, like, maybe a few fewer e-mails would be okay, too.


oh god, i'm glad someone else has brought this up. it's not that i'm ungrateful, but calm down, NYU. i'm totally interested, but stop being so in my face, it's making me a little overwhelmed! (esp. when one of your students calls me from a palo alto area code)


lawls. I had someone call me after a bunch of emails as well. Little did I know, telling her it was a good time to talk would mean 45 minutes of me sitting at my desk listening to her talk. All great information and a really nice gesture, but once we went past 30 minutes, a line had been crossed.

Theopliske8711
Posts: 2213
Joined: Mon Oct 01, 2012 10:21 am

Re: NYU Class of 2017

Postby Theopliske8711 » Mon Feb 10, 2014 11:54 am

I'm wondering if I should put in my merit-aid form that I received money from a school that I am considering? Or if I should send that during an appeal?

User avatar
SplitMyPants
Posts: 1399
Joined: Wed Oct 09, 2013 9:22 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby SplitMyPants » Mon Feb 10, 2014 12:14 pm

Theopliske8711 wrote:
kershka wrote:
lawschool22 wrote:I received my merit aid offer as well, through an email telling me to log in to the FAAPS site, which had a PDF of the offer. I was a little disappointed by the offer, tbh. I'll definitely attempt to negotiate it higher.

Yeah. Me too. Does anyone know if NYU is typically generous with negotiations?


Probably depends on what you have to negotiate. My friend was fairly successful with negotiating between Columbia and NYU.


I read somewhere else on TLS that Columbia and NYU rarely negotiate with offers from the other.

User avatar
lawschool22
Posts: 3875
Joined: Thu Jul 25, 2013 5:47 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby lawschool22 » Mon Feb 10, 2014 12:17 pm

Theopliske8711 wrote:I'm wondering if I should put in my merit-aid form that I received money from a school that I am considering? Or if I should send that during an appeal?


Wait until you need it for an appeal. Keep your cards close to the vest until you have to show them. They may exceed that offer on the first try, but if you show it to them, they will only match it (and maybe come in under it if it's a lower school).

User avatar
lawschool22
Posts: 3875
Joined: Thu Jul 25, 2013 5:47 pm

Re: NYU Class of 2017

Postby lawschool22 » Mon Feb 10, 2014 12:17 pm

SplitMyPants wrote:
Theopliske8711 wrote:
kershka wrote:
lawschool22 wrote:I received my merit aid offer as well, through an email telling me to log in to the FAAPS site, which had a PDF of the offer. I was a little disappointed by the offer, tbh. I'll definitely attempt to negotiate it higher.

Yeah. Me too. Does anyone know if NYU is typically generous with negotiations?


Probably depends on what you have to negotiate. My friend was fairly successful with negotiating between Columbia and NYU.


I read somewhere else on TLS that Columbia and NYU rarely negotiate with offers from the other.


I don't think this is necessarily true based on what I have read from last year's thread.




Return to “TLS Class of 2017 Forum”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests